Redactie - 04 mei 2018

Greenchoice waarborgt kwaliteit applicaties en klantbeleving dankzij CA Test Data Manager

De hele wereld verbruikt meer energie dan ooit tevoren en het vooruitzicht is zelfs dat de fossiele brandstoffen eind deze eeuw volledig verbruikt zullen zijn. Consumenten en bedrijven zijn hierdoor meer dan ooit bereid om in te haken op vernieuwende alternatieve energiebronnen. Greenchoice helpt hen in dit proces.

Greenchoice is één van de grootste aanbieders van duurzame energie in Nederland. Bij Greenchoice is er focus op duurzame groene energie en wordt dit gecombineerd met award-winning service, om zo de optimale klantervaring te kunnen garanderen. ‘’Onze klantgerichte applicaties zijn een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Om de concurrentie voor te blijven hebben we continue innovatie nodig die leidt tot nieuwe productmogelijkheden die op hun beurt weer waarde toevoegen’’, legt Bernadet Miceli, IT manager van Greenchoice, uit.

Dankzij CA Test Data Manager kan Greenchoice de kwaliteit van nieuwe producten garanderen en ze sneller op de markt brengen. Hierdoor blijft Greenchoice sterk aanwezig op het gebied van innovatie en excellence. ‘’CA Test Data Manager helpt ons alle tests te automatiseren, om zodoende de applicatie levenscyclus tot 20% te versnellen terwijl de kwaliteit verbetert,’’ voegt Miceli toe.

Een schonere en groenere wereld

Meer dan 400.000 klanten in Nederland kiezen voor Greenchoice als hun energieleverancier. Het bedrijf moedigt mensen aan om te investeren in hun eigen vernieuwbare en duurzame energie, zoals zonnepanelen en aandelen in windmolens, met als doel om 40% van hun klanten te helpen om hun eigen energie op te wekken in 2020. Greenchoice biedt ook gas, maar compenseert de CO2-uitstoot door het planten en behouden van diverse bossen in de wereld.

Vanwege de extreem snel veranderde energiemarkt, moet Greenchoice gebruikmaken van agile processen en systemen. Het bedrijf moet ook op een kosteneffectieve manier te werk gaan om zodoende de energieprijzen laag te houden voor de klanten. ‘’Evenals onze klantgerichte toepassingen, hebben we een aantal systemen gebouwd voor het verwerken  van contracten, facturen, betalingen en de opname van meterstanden’’, legt Miceli uit. ‘’Om bij te blijven in de markt moeten we in staat zijn om deze systemen snel en kostenefficiënt aan te passen.’’

Om snelle verandering te bevorderen heeft Greenchoice besloten om geautomatiseerd testen te introduceren. Hiervoor moest ook het beheer van testgegevens veranderen.

‘’Behalve het gemakkelijker onderhouden van testgegevens, willen we ervoor zorgen dat we aantoonbaar voldoen aan de GDPR (General Data Protection Regulations), wat inhoudt dat klantgegevens geanonimiseerd moeten worden voordat we het kunnen gebruiken in een testomgeving’’, legt Miceli uit.

Agile en innovatief blijven

Doormiddel van CA Test Data Manager kan Greenchoice het kwaliteitsteam voorzien van test datasets die ze nodig hebben om snel en efficiënt te werken, terwijl ze GDPR compliant bezig zijn.

De oplossing van CA Technologies werd geselecteerd na een ‘proof of concept’ die werd uitgevoerd met kwaliteitspartner Valori. ‘’We werken al meer dan twee jaar samen met Valori. In deze periode hebben ze ons geholpen om de kwaliteit van onze software te waarborgen. Hun experts zijn inmiddels een integraal onderdeel van ons team’’, aldus Miceli. ‘’Ze hebben ons voorzien van onafhankelijk advies en hebben ons geholpen om de CA Technologies oplossing te selecteren en te integreren binnen onze organisatie’’.

‘’CA Test Data Managers intuïtieve interface en zelfservice mogelijkheden helpen om tijd en moeite te besparen, bij het beschikbaar maken van en toegang krijgen tot testdata’’, zo vertelt Marcel Mersie, Managing Consultant bij Valori. ‘’Door de online portal optie te gebruiken kunnen onze testers de datasets die ze nodig hebben verkregen. Hierdoor voorkom je onnodige vertragingen in het proces en maximaliseer je de efficiëntie’’.

Sneller kunnen ontwikkelingen en hogere kwaliteit van de applicaties helpt Greenchoice bij het snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt.  Dit heeft ook een positief effect op de klantbeleving en geeft hen een voordeel in de competitieve energiemarkt. ‘’Dankzij slimmere tests kunnen we nóg betere customer service bieden, wat bijdraagt aan groei van de business en de adoptie van duurzame energie door steeds meer mensen’’, sluit Miceli af.