Wouter Hoeffnagel - 21 maart 2018

Siemens laat wereldwijde infrastructuur naar SD-WAN netwerk migreren

Siemens, aanbieder van elektronica en elektrotechniek, verlengt zijn contract met Orange Business Services. Het Siemens Digitalization Network (SDN) is gebouwd op SD-WAN infrastructuur en verbindt 1,500 locaties in 94 landen. Dankzij de verbeterde prestaties van zijn communicatie-infrastructuur kan Siemens digitalisering makkelijker inzetten voor de verbetering van zijn industrie 4.0 processen.

Onderdeel van dit nieuwe zesjarige contract ter waarde van 240 miljoen euro, is de migratie van Siemens wereldwijde infrastructuur door Orange Business Services naar een dynamisch en flexibel SD-WAN netwerk dat zowel cloudapplicaties als IoT-apparaten zal verbinden. Door zowel het ontwerp als het beheer van het netwerk te laten verzorgen door één partij, vermindert de compliciteit en neemt de agility en applicatie performance toe.

Betrouwbaar en flexibel

“Als multinational met zusterbedrijven en afdelingen over de hele wereld, hebben we een betrouwbaar en flexibel communicatienetwerk nodig dat ons in staat stelt onze snelgroeiende business te ontwikkelen”, zegt Frederik Janssen, hoofd IT Infrastructure Portfolio and Strategy bij Siemens. “We hebben voor Orange Business Services gekozen omdat we ze zien als een belangrijk partner op het gebied van wereldwijde SD-WAN. Orange Business Services biedt een naadloze verbinding in combinatie met de hoogste beveiligingseisen, kwaliteit van diensten, lokale ondersteuning en een aantrekkelijke prijskwaliteit verhouding. Ook zijn we onder de indruk van de flexibiliteit en het serviceniveau dat het ons als trusted partner de afgelopen jaren heeft geboden.”

Vanwege de toename in het aantal virtuele teams en telewerkers die samenwerken op internationale projecten worden er steeds hogere eisen gesteld aan het Siemens WAN. Door SD-WAN technologie te combineren met clouddiensten, webdiensten en -oplossingen kan Orange Business Services hierop antwoord bieden. Orange Business Services voorziet Siemens met een single-point-of-contact servicedesk en lokale aanwezigheid in 166 landen van managed services in de 94 landen waarin het bedrijf actief is. Dit bouwt voort op de langdurige samenwerking en de organisatiestructuur binnen de internationale divisies en op het hoofdkwartier van Siemens in München.

“We zijn zeer tevreden dat Siemens ons gekozen heeft om zorg te dragen over de toekomst van hun SDN netwerk en het onderhoud van de wereldwijde communicatie-infrastructuur”, aldus Helmut Reisinger, Executive Vice President, International, Orange Business Services.