Redactie - 02 februari 2018

ServiceNow publiceert cijfers over vierde kwartaal en boekjaar 2017

ServiceNow heeft de cijfers over het vierde kwartaal en het boekjaar 2017 bekendgemaakt. De omzet in het vierde kwartaal bedroeg 546,4 miljoen dollar, meer dan analisten hadden verwacht. Het nettoverlies bedroeg 27,8 miljoen dollar.

In het vierde kwartaal van 2017 bedroegen de opbrengsten uit abonnementen 497 miljoen dollar, een jaar-op-jaar groei van 44%. De totale waarde van getekende contracten bedroeg in het vierde kwartaal van 2017 meer dan 1 miljard dollar In het vierde kwartaal van 2017 zijn er 41 deals gesloten met een jaarlijkse netto contractwaarde van meer dan 1 miljoen dollar.

Eind 2017 had ServiceNow 500 klanten met een jaarlijkse contractwaarde van meer dan 1 miljoen dollar. In 2017 werden meer dan 100 Global 2000 accounts toegevoegd aan de klantenlijst.

Over heel 2017 bedroeg de omzet 1,93 miljard dollar bij een nettoverlies van 149,1 miljoen dollar.

“We hebben 2017 afgesloten met ons beste kwartaal ooit, waarin we 41 deals sloten met een waarde van meer dan 1 miljoen dollar. Dat gaf ons wereldwijd een sterk momentum", aldus John Donahoe (foto), president en CEO van ServiceNow. "ServiceNow wordt meer en meer een strategische voorkeurspartner voor CIO's en andere leiders die hun bedrijf digitaal transformeren met simpelere, eenvoudigere en betere manieren om werk gedaan te krijgen en door het creëren van geweldige ervaringen voor hun klanten en werknemers."