Wouter Hoeffnagel - 20 november 2017

Content marketing blijft in populariteit groeien

Content marketing blijft voor B2B marketeers één van de belangrijkste bronnen om leads mee te werven. 71% van de respondenten zet content marketing al in en hiermee is dit een stijging van 10% ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast gaat 15% van de respondenten in 2018 starten met content marketing. In de Verenigde Staten zet maar liefst 91% van de B2B marketeers al content marketing in.

Dit blijkt uit het B2B marketing onderzoek van Online Succes, waarvoor het bedrijf bijna 200 B2B marketeers in Nederland heeft ondervraagd. Het onderzoek geeft een overzicht van de trends en interesses van B2B marketeers in 2018. De belangrijkste strategische focus voor de B2B marketeer is het genereren van leads waarmee sales uiteindelijk nieuwe business mee kan genereren. Voor 84% van de respondenten is dit dan ook de belangrijkste focus, net als vorig jaar. Deze leads komen uit verschillende bronnen: content marketing en betaalde bronnen zoals Google AdWords en LinkedIn zijn hierbij favoriet. De customer experience is met 57% de volgende belangrijkste strategische focus en daarna marketing automation met 49%.

GDPR

Vanaf mei 2018 gaat de General Data Protection Regulation (GDPR) wetgeving in. Van de ondervraagde B2B marketeers gaf 25% aan dat hun bedrijf hiervoor al klaar is. 50% pakt dit in 2018 op.

Marketing automation is daarnaast bezig met een gestage opmars. Met marketing automation kun je, door bijvoorbeeld e-mail leadnurturing campagnes in te zetten, de leads beter opvolgen en ‘verwarmen’ voor sales. Al 40% van de Nederlandse B2B marketeers geeft aan dat ze marketing automation inzetten en 21% gaat hiermee in 2018 aan de slag.

Meer informatie is te vinden in het B2B marketing onderzoek 2018 van Online Succes.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024