Kennissessie: Datagestuurd ondernemen in de retail sector
16-11-2017 | door: Wouter Hoeffnagel - redacteur Dutch IT-channel en Executive-People

Kennissessie: Datagestuurd ondernemen in de retail sector
(29-11-2017)

De ondernemer die de data goed analyseert, en de juiste instrumenten inzet zal de klantervaring centraal kunnen stellen en het verschil kunnen maken. Datagestuurd ondernemen is dan ook een kerncompetentie in de hedendaagse retail sector. Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de retail en welke mogelijkheden bieden deze? Dit hoort u tijdens een kennissessie van Inforza op 29 november 2017.

De Nederlandse Retail sector verandert in razend tempo. In de komende tien jaar gaat er meer veranderen in de Retail dan de afgelopen twintig, dertig jaar. Datagestuurd ondernemen is een kerncompetentie om in dit spel de leiding te nemen; kennis over de klant, koopgedrag en smaakvoorkeuren, evenals de vaardigheid om deze kennis (‘big data’) om te zetten in nieuwe, relevante, op maat gesneden proposities (‘smart data’). Was de Retail sector voorheen bezig met “De klant centraal stellen”, nu zit de klant in de sturende rol. Hij/zij bepaald zelf hoe er gekocht wordt, via welk kanaal en via welke middelen. We leven nu in het tijdperk van klant gedreven ervaringen, de klant bepaald welke technologie keuze tot een succesvol Retail model leidt.

Inforza nodigt u uit op 29 november 2017 op Kasteel Kerckebosch in Zeist samen te bespreken wat de laatste ontwikkelingen in de retail zijn en welke mogelijkheden deze u bieden. Met een aantal praktische voorbeelden wordt aangezet gegeven tot deze discussie. De voorbeelden laten zien hoe vernieuwing is toegepast en welke cruciale rol technologie hierin heeft gespeeld.

Programma

13.15 – 13.55 MS Mode - William Vermeulen
Hoe is de goederenstroom van MS Mode efficiënter gaan verlopen en is het voorraadbeheer geoptimaliseerd en op welke wijze heeft de technologie (OutSystems Platform) hier een rol in gespeeld.

13.55 – 14.25 Smart Data - Dennis Lucas
Welke data, naast omzet, leveren kassasystemen en welke informatie levert dit op? Hoe draagt deze data ook bij aan het opbouwen van klantprofielen. Welke rol heeft de technologie (Qlik) hier een rol in gespeeld?

14.25 – 15.00 Digitale Transformatie - Marco van Putten
Digitale transformatie in retail, hoe realiseer je dat?
De toenemende adoptie van digitale middelen en processen binnen alle aspecten van een organisatie (Digitale Transformatie), heeft tot doel om de klantwaarde en prestaties van organisaties radicaal te verbeteren. Ook de Retail sector voelt de impact van digitale transformatie; afnemers, werknemers, partners, concurrenten of nieuwkomers in de markt, bereiden zich voor om de kloven te dichten en de noodzakelijke veranderingen door te voeren. Marco van Putten biedt inzicht hoe dit praktisch wordt toegepast.

15.00 Pauze

15.15 – 15.45 Menselijke Factor bij Innovatie - Robert Leerdam
Vermenselijking van innovatie in de retail. Technologie maakt veel mogelijk, maar hoe krijgen we meer aandacht voor de menselijke factor en welke positieve gevolgen heeft dit.
?
15.45 – 16.30 Essentie van Integratie - Geert van den Reek
Integratie is het sleutelwoord voor Omnichannel. Real time applicatie integratie – device en systeem onafhankelijk, is hiervoor fundamenteel. Wij bieden inzicht hoe dit practisch wordt toegepast en op welke manier “smart-shopping” werkelijkheid wordt, ook wordt een Backfill-case (Brouwer-Horeca groothandel) gepresenteerd.

16.30 – 17.00 Lean Distributie - André van Heusden
Lean, ontstaan in de autoproductie sector, maar hoe is dit in de retail en distributie-sector toe te passen?

Datum

29/11/2017

Locatie

Kasteel Kerckebosch
Arnhemse Bovenweg 31
3708 AA Zeist

Aanmelden

U kunt zich hier inschrijven voor deze kennissessie.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Agenda, retail, data