Wouter Hoeffnagel - 04 oktober 2017

Veeam benoemt Kate Hutchison tot Chief Marketing Officer

Veeam Software stelt Kate Hutchison aan als Chief Marketing Officer (CMO). Hutchison neemt de organisatie van Veeams wereldwijde marketing op zich en legt hierbij direct verantwoording af aan Peter McKay, Co-CEO en President van Veeam.

“Kate’s bewezen ervaring, met name in het managen van marketingteams ten tijde van snelle groei en veranderingen, brengt ons team waardevolle strategische en branchespecifieke inzichten. Dat komt zeker van pas nu we op weg zijn naar een omzet van meer dan 1 miljard dollar”, zegt McKay. “Kate heeft het marktaandeel en de merkherinnering van een aantal zeer grote technologiebedrijven doen groeien en ze heeft uitstekende referenties. Onze missie is om bedrijven van over de hele wereld 24.7.365 Availability-oplossingen te bieden, en Kate zal een centrale rol spelen in de verdere ontwikkeling en uitbreiding van ons merk. Ik ben dan ook erg blij om haar te verwelkomen als onderdeel van het team.”

Behoefte aan Availability-oplossingen neemt toe

Hutchison: “Nu enterprisebedrijven zichzelf op digitaal gebied steeds opnieuw blijven uitvinden, neemt hun behoefte aan krachtige Availability-oplossingen toe. Veeam is er om aan die behoeften te voldoen, zoals we dat ook de afgelopen jaren hebben gedaan. Het is een prachtige tijd om onderdeel te worden van het Veeam-team, en ik kijk er erg naar uit om zowel ons marktaandeel als de merkbekendheid verder uit te breiden.”

Hutchison brengt meer dan twintig jaar aan CMO-ervaring met zich mee. Die ervaring deed ze op bij een verscheidenheid aan software- en hardwaretechnologiebedrijven, waaronder Riverbed, Polycom, VMware, Citrix en BEA. Vóór haar overstap naar Veeam was ze werkzaam als senior vice president en CMO van Riverbed, leverancier van applicatieperformanceoptimalisatie en software-defined networking. Hutchison heeft Riverbed met succes door een herpositionering en rebranding geleid; een transformatie die het bedrijf naar een elf keer grotere markt heeft geleid.

Van hardwareprovider naar software-gedreven bedrijf

Voor haar functie bij Riverbed was Hutchison executive vice president en CMO van Polycom, leverancier van bedrijfsconferencing-communicatieoplossingen. Hier leidde ze de transformatie van hardwareprovider naar software-gedreven bedrijf en marktleider in unified communications en video-/spraakcommunicatie. Voor haar functie bij Polycom was Hutchison CMO en vice president of marketing van VMware. Daar breidde ze de positie van het bedrijf uit van hypervisor-vendor naar provider van virtualisatieoplossingen waarmee klanten private en public clouds bouwen.

Dáárvoor hielp Hutchison Citrix met het ontwikkelen van een strategie om de omzet van het bedrijf in drie jaar tijd te verdubbelen naar 1 miljard dollar, en zijn marktaandeel in applicatietoegang en -levering te vergroten. Bij BEA Systems had Hutchison de leiding over alle aspecten van marketing terwijl het bedrijf in drie jaar tijd van een omzet van 300 miljoen naar 1 miljard dollar groeide.