Prins Pieter-Christiaan spreekt op Analytics Experience 2017
28-09-2017 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Prins Pieter-Christiaan spreekt op Analytics Experience 2017
(16-10-2017)

Het analyseren en beschermen van data en het omzetten van data in waarde voor organisaties staat centraal op de Analytics Experience 2017, die op 16, 17 en 18 oktober wordt georganiseerd in Amsterdam. In dat kader spreekt ook Zijne Hoogheid Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven namens het Nederlandse Rode Kruis.

Thought leaders, experts en professionals van verschillende organisaties komen tijdens Analytics Experience samen om hun kennis en ervaring te delen over hoe zij analytics inzetten om klantrelaties te versterken, fraude aan te pakken, risico’s te beheersen en processen te verbeteren. Daarnaast worden de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van machine learning, the internet of things (IoT), artificial intelligence (AI) en de General Data Protection Regulation (GDPR) besproken.

Onderzoek Artificial Intelligence

SAS, organisator van het congres, presenteert daarnaast de resultaten van een internationaal onderzoek over het gebruik van AI dat in verschillende branches is uitgevoerd. Hoeveel potentie zien bedrijven in AI en in hoeverre profiteren zij hier al van? Ook is onderzocht in hoeverre respondenten al data science-expertise en -platformen voor AI in huis hebben.

Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven is vice-voorzitter van het bestuur van het Nederlandse Rode Kruis en vertelt bij Analytics Experience over 510 Global. Dit initiatief van het Rode Kruis richt zich met data scientists en onderzoekers op het verzamelen en analyseren van big data. Hiermee worden inzichten verkregen waarmee humanitaire hulp kan worden verbeterd. Prins Pieter-Christiaan licht toe hoe dit in de praktijk werkt en hoe zowel data als analytics het verschil kunnen maken voor vluchtelingen.

Andere sprekers

Daarnaast spreken onder meer:

  • Ajay Agrawal, Professor of Entrepreneurship van de Universiteit van Toronto en oprichter van het ‘Creative Destruction Lab’, een organisatie waarin de meeste bedrijven die zich bezighouden met AI zijn verenigd. Hij vertelt hoe organisaties voordeel kunnen behalen met AI en hoe zij zich kunnen voorbereiden op de veranderingen die dit met zich meebrengt.
  • Leonard Doyle, Head of Media & Communications bij de UN Migration Agency (IOM), gaat in op Data for Good en hoe data levens kan redden in rampgebieden.
  • Hannah Fry, Lector ‘The Mathematics of Cities’ bij University College London en auteur van ‘The Mathematics of Love’, vertelt hoe data ook tot misleidende inzichten kan leiden.
  • Jim Goodnight, oprichter en CEO van SAS, bespreekt ontwikkelingen op het gebied van analytics, digitale transformatie en de toekomst van SAS.

Verder worden er verschillende best practices gedeeld:

  • Adidas deelt hoe het de juiste prijs bepaalt voor een product tijdens de hele levenscyclus en welke zakelijke uitdagingen het tegenkwam bij het implementeren van ‘markdown optimization’.
  • X5 Retail, de grootste food retailer in Rusland, vertelt hoe het een Analytical CRM bouwde en wat hier de voordelen van zijn.
  • UMC Utrecht wil leider zijn op het gebied van eHealth en big data. Hoe zet de organisatie data om in inzichten en welke infrastructuur hebben zij hiervoor ingericht?
  • Rijkswaterstaat geeft aan dat digitale transformatie geen IT-project is, maar een zakelijke uitdaging. De organisatie deelt hoe de multidisciplinaire teams van het Rijkswaterstaat Datalab op een geïntegreerde manier werken aan innovatieve oplossingen.
  • SciSports helpt clubs met het aankopen en verkopen van spelers op basis van data en analytics. Oprichter Giels Brouwer vertelt hoe hij met het nieuwe product BallJames, de voetbalwereld verder wil helpen.
  • Griekse verzekeraar INTERAMERICAN geeft aan hoe het de GDPR onder meer gebruikt om te transformeren naar een digitale verzekeraar.

Aanmelden

Analytics Experience 2017 vindt plaats in Passenger Terminal Amsterdam en Mövenpick hotel in Amsterdam. U kunt zich hier aanmelden voor het congres. Op deze website is ook meer informatie over de Analytics Experience 2017 beschikbaar.

Terug naar nieuws overzicht