Wouter Hoeffnagel - 21 september 2017

Maersk zet cloud oplossingen om gepersonaliseerde customer journeys te leveren

Maersk Line kiest voor Salesforce Marketing Cloud, Einstein Analytics en Community Cloud van Salesforce. Met deze oplossingen wil Maersk sales-, klantenservice- en marketingbreed gepersonaliseerde, één-op-één customer journeys gaan leveren. Het bedrijf maakt al langer gebruik van Sales Cloud en Service Cloud en Salesforce.

Maersk Line is een grote speler op het gebied van transport en logistiek, met een vloot van ruim 600 schepen die jaarlijks gezamenlijk meer dan twaalf miljoen containers vervoeren. “In de complexe en snelle wereld van wereldwijde transport en logistiek hangt je succes af van in hoeverre je in staat bent om elke keer weer aan de wensen en verwachtingen van de klant te voldoen,” aldus Steen Erik Larsen, Senior Director IT bij Maersk Line A/S. “Met Salesforce brengen we de gehele customer journey - van lead naar prospect tot klant - samen op één platform. De toevoeging van analytics geeft ons beter inzicht waardoor we tegemoet kunnen komen aan de constant veranderende wensen van de klant”.

“De logistiek van scheepstransporten is ontzettend complex,” stelt Cindy Bolt, Senior Vice President, Salesforce Industries, Manufacturing en Consumer Goods. Bolt geeft aan dat het vermogen om wereldwijd goede klantervaringen aan te bieden minstens zo complex is. Maersk Line kiest ervoor haar sales, klantenservice en marketing op het Salesforce-platform te verenigen en wil hierdoor meer gepersonaliseerde, één-op-één ervaringen kunnen leveren in elke fase van de salescyclus.