Swarovski digitaliseert zijn HR-afdeling
20-09-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

Swarovski digitaliseert zijn HR-afdeling

Kristalleverancier Swarovski gaat een driejarig HR transformatieprogramma aan met Workday. Swarovski gaat daarmee live met Workday Human Capital Management en Workday Recruiting.

Het doel van de transformatie is digitalisatie van de HR-afdeling van Swarovski. Uiteindelijk wil Swarovski met dit project transparante, efficiënte en vereenvoudigde personeelsprocessen waarborgen om nieuwe werkwijzen te ondersteunen en om zowel managers als medewerkers aan te sporen beslissingen te nemen die op feiten gebaseerd zijn.

Drie fasen

Om de transformatie te vereenvoudigen wordt de implementatie uitgerold in drie fasen. Swarovski is in augustus 2016 live gegaan in Europa (met uitzondering van Oostenrijk) gevolgd door een tweede fase in augustus 2017 in de regio Azië/Pacific. In de derde fase halverwege 2018 gaan Noord- en Zuid-Amerika en Oostenrijk live met Workday. Daarmee is de transformatie volledig uitgerold en is Workday voor 27.000 werknemers over de hele wereld beschikbaar in zowel productie-, retail- als kantooromgevingen.

Swarovski was op zoek naar een eenduidige oplossing die in staat is om HR processen te standaardiseren en haar leidinggevenden meer inzicht te geven in betrouwbare gegevens. Het belangrijkste voor Swarovski in het selecteren van een nieuw HR managementsysteem was een goede en inspirerende gebruikerservaring met uitgebreide analytics mogelijkheden, een korte implementatieperiode en een focus op de business in plaats van alleen op IT. Deze verplichte voorwaarden hebben uiteindelijk geleid tot de keuze voor Workday.

Finance en HR verplaatsen naar de cloud

“Europese bedrijven verplaatsen steeds vaker hun Finance- en HR systemen naar de cloud en daarmee wordt het steeds belangrijker dat zij kunnen aantonen dat zij op tijd en binnen het budget kunnen transformeren”, zegt Christoph Kull, regional vice president, DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) bij Workday. “In de cloud draait het allemaal om de service die wij klanten aanbieden gedurende de hele levenscyclus. 70 procent van onze huidige 1800 klanten is momenteel live. Met dit aantal leggen wij de lat hoog als het gaat om het nakomen van onze beloften en is onze service één van de belangrijkste redenen waarom we een klanttevredenheidsratio van 97 procent hebben."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud