Wouter Hoeffnagel - 20 september 2017

Salesforce vernieuwt Salesforce Cloud Einstein

Salesforce vernieuwt Salesforce Cloud Einstein image

Salesforce kondigt de volgende generatie van Salesforce Cloud Einstein aan. Deze nieuwe generatie introduceert AI in elke stap van de salescyclus, van het samenstellen van een pijplijn tot het sluiten van deals en het uitbouwen van de portfolio. Het nieuwe Einstein Forecasting geeft salesmanagers inzichten en data om in elke fase van de salescyclus beter gefundeerde voorspellingen te doen met betrekking tot te verwachten omzetten. Daarnaast laat Einstein Opportunity Scoring automatisch zien welke leads de beste zijn en identificeert Einstein Email Insights de belangrijkste e-mails, waardoor vertegenwoordigers sneller en slimmer kunnen werken.

Nieuw in Salesforce Cloud Einstein is Einstein Opportunity Scoring en Einstein Email Insights. Einstein Opportunity Scoring identificeert en prioriteert de meest waardevolle deals direct in Sales Cloud. Daarnaast blijft Einstein deals monitoren en de voortgang ervan bijhouden om zo in kaart te brengen welke deals meer aandacht nodig hebben. Hierdoor blijven vertegenwoordigers scherp op hun pijplijn en kunnen ze meer deals sluiten.

Einstein Email Insights

Met Einstein Email Insights krijgen vertegenwoordigers een eigen, persoonlijke (e-mail) assistent tot hun beschikking gesteld. Einstein Email Insights wordt aangedreven door natural language processing (NLP), identificeert de belangrijkste binnenkomende e-mails en doet suggesties voor de opvolging daarvan. Hierdoor kunnen vertegenwoordigers en salesmanagers prioriteiten in hun inbox stellen en snel reageren op vragen van de klant. Proactieve suggesties voor acties en antwoorden helpen vertegenwoordigers daarnaast leads warm te houden, van het maken van een afspraak tot het opsturen van een offerte.

Salesforce introduceerde in september 2016 Salesforce Einstein AI, waarmee het bedrijf zakelijke gebruikers toegang heeft gegeven tot artificial intelligence. In de maanden daarna heeft het bedrijf over de gehele breedte van het Customer Success Platform AI-technologie toegevoegd. Salesforce meldt dat Einstein inmiddels dagelijks 475 miljoen voorspellingen doet om bedrijven te helpen productiever te werken. Op dit moment bouwen ruim 7.000 developers aan Einstein-gestuurde apps.