Wouter Hoeffnagel - 11 juni 2017

Tikkie van ABN AMRO wint DDMA Mobile Award voor beste mobile experience

Tikkie van ABN AMRO wint DDMA Mobile Award voor beste mobile experience image

De Tikkie-betaalapp van ABN AMRO heeft de DDMA Mobile Award in de wacht gesleept. Ruim veertig vakspecialisten, werkzaam bij grote merken als Philips, bol.com, Coolblue, Sanoma, Marktplaats, KLM en ING, brachten hun stem uit en kozen bijna unaniem voor de app waarmee je via WhatsApp betaalverzoekjes kunt sturen.

De uitreiking van de Mobile Award vond plaats tijdens een speciale sessie van de DDMA Mobile Elite, waarin de absolute top van mobile specialisten regelmatig bij elkaar komt.

Simpel

De Tikkie-app, die in slechts drie maanden gebouwd is, is te gebruiken door klanten van alle banken en maakt gebruik van iDeal om de betalingen uit te voeren. Freek de Steenwinkel, Lead Product Owner Tikkie bij ABN AMRO, gaf tijdens de Mobile Elite een inhoudelijke presentatie gaf over zijn succesproject.

“We hebben geprobeerd een probleem op te lossen op de meest simpele manier die er was. Iets eenvoudigs maken is, anders dan mensen vaak denken, best moeilijk. Het is voor ons heel bijzonder dat de Mobile Elite ons heeft uitgeroepen tot winnaar. Om zo’n prijs te krijgen van je vakgenoten is heel waardevol.”

DDMA Elite sessies

Tijdens DDMA Elite sessies komen specialisten uit een vakgebied op uitnodiging bij elkaar om kennis over het vakgebied te vergroten en vakmanschap te stimuleren. De Mobile Elite wordt georganiseerd door de DDMA Commissie Mobile. Andere DDMA Elite sessies worden georganiseerd voor vakspecialisten in onder andere Search, Social, Digital Transformation en CRO.