Wouter Hoeffnagel - 08 juni 2017

Einstein Account-Based Marketing helpt prioriteiten aan te brengen in leads

Salesforce lanceert Einstein Account-Based Marketing (ABM). Dit is een end-to-end B2B marketing oplossing gebaseerd op Kunstmatige Intelligentie.

Einstein ABM is gebaseerd op het CRM-platform van Salesforce, dat marketing en sales teams helpt hun meest waardevolle accounts te bereiken, campagnes te personaliseren en de zodoende leads om te zetten naar deals. Einstein ABM is een end-to-end oplossing die nieuwe en bestaande Salesforce opties samenbrengt, waardoor B2B bedrijven een brug kunnen slaan tussen sales en marketing gedurende de hele customer journey.

Leads identificeren

Salesforce stelt dat B2B bedrijven steeds meer kansen zien met account-based marketing om hun beperkte marketing resources te concentreren op hun belangrijkste sales kansen. Sales en marketing data, tools en processen zijn echter gefragmenteerd. Dit maakt samenwerking tussen sales en marketing gedurende de levenscyclus van een deal arbeidsintensief en moeilijk schaalbaar. Het gezamenlijk identificeren van accounts waarop de focus kan worden gelegd is in belangrijke mate een handmatig proces.

Met Einstein ABM automatiseert Salesforce dit proces in belangrijke mate. Bedrijven kunnen met behulp van Einstein ABM op intelligente wijze prioriteiten aanbrengen in leads en leads benaderen met gepersonaliseerde content. Einstein ABM stelt bedrijven in staat om:

  • De juiste accounts te bepalen
  • De betrokkenheid met accounts te verbeteren
  • Marketing en sales te synchroniseren
  • Campagnes te meten, optimaliseren en veranderen

Beschikbaarheid

  • Einstein Lead Scoring, Einstein Account Insights en Einstein Opportunity Insights zijn allen onderdeel van Sales Cloud Einstein, dat per direct beschikbaar is voor $50 per gebruiker per maand met iedere Sales Cloud Enterprise Edition licentie of hoger. 
  • B2B Marketing Analytics is per direct beschikbaar voor $300 per maand voor maximaal vijf gebruikers. Sales Analytics is beschikbaar voor $75 per gebruiker per maand.
  • Multi-Touch Campaign Insights is momenteel als pilot beschikbaar en is naar verwachting in de tweede helft van 2017 algemeen beschikbaar. 
  • Engagement Studio is per direct beschikbaar met Salesforce Pardot B2B Marketing edities vanaf $1.000 per organisatie per maand.
  • Salesforce Engage is per direct beschikbaar voor een extra $50 per gebruiker per maand bij iedere Salesforce Pardot editie.
  • Advertising Studio is beschikbaar voor $2,000 per organisatie per maand.