Redactie - 26 april 2017

Leverancier van laadpalen EV-Box kiest voor digital asset management oplossing

EV-Box levert sinds 2010 laadoplossingen voor elektrische voertuigen. Met kantoren in Amsterdam, New York, Antwerpen, Manchester en Parijs is het bedrijf internationaal marktleider. Om de laadpalen aan de man te brengen werkt EV-Box samen met veel regionale partners, waaronder een aantal grote energiebedrijven. De veelvoud aan partners zorgde in het verleden voor problemen met marketingmateriaal: de juiste afbeeldingen waren vaak lastig te vinden voor partners van EV-Box. Dankzij Bynder’s Digital asset management oplossing is dit probleem nu opgelost. Ondanks de veelvoud aan kanalen worden tegenwoordig altijd de geschikte bestanden gebruikt.

Toen EV-Box werd opgericht maakten elektrische voertuigen gestaag hun opwachting in het straatbeeld – laadstations waren nog nauwelijks aanwezig. EV-Box besloot daarom een alles-in-één laadoplossing te ontwikkelen, die ook geschikt moest zijn voor toekomstige ontwikkelingen. Ondertussen biedt het bedrijf meer dan 48.000 laadpunten, verspreid over meer dan 960 steden in 26 landen. In Nederland betreft dit onder meer de volledige laadinfrastuctuur in Amsterdam en Rotterdam.

Samenwerking met partners
EV-Box werkt samen met veel grote energiebedrijven, die als partner de diensten van EV-Box bij hun klanten aanbieden. Voordat EV-Box met Bynder werkte, maakten de partnerbedrijven geregeld gebruik van verkeerde of gedateerde branding. Soms werden er zelfs afbeeldingen gebruikt die eigenlijk afkomstig waren van concurrenten van EV-Box. Dit probleem is met de introductie van Bynder opgelost. Alle afbeeldingen zijn nu gecentraliseerd te vinden en de partners hebben altijd snel en eenvoudig toegang tot het juiste materiaal.

“Onze partners zijn ook erg tevreden met deze oplossing”, stelt Hugo Pereira, growth marketeer bij EV-Box. “Dat ze eerder soms gebruik maakten van de verkeerde afbeeldingen was natuurlijk niet opzettelijk. Het was vaak gewoon te veel gedoe om uit te vinden wat ze wel en niet konden gebruiken. Nu alles centraal toegankelijk is gemaakt, gaat dit veel beter. Bovendien werkt Bynder eenvoudig en erg intuïtief. Het is precies wat we zochten.” 

Voordelen voor EV-Box
Dankzij Bynder komt de marketingstrategie van EV-Box veel beter uit de verf. Waar veel partners voorheen gebruik maakten van het verkeerde materiaal hebben ze nu altijd de juiste afbeeldingen binnen handbereik. Zo is het voor hen eenvoudiger om met EV-Box samen te werken en producten aan de eigen klanten te verkopen. EV-Box zelf heeft ook vaker interactie met zijn doelgroep, omdat het bedrijf sneller herkend wordt en een betere uitstraling heeft.

“In onze merkbeleving willen wij een combinatie bieden van transparantie, betrouwbaarheid en kwaliteit”, aldus Pereira. “Een paar jaar geleden werkten we nog met een heel breed spectrum aan kleuren, dat kon echt van alles zijn. Nu zijn we hierin verder geprofessionaliseerd. Onze stijl is nog steeds informeel, maar de brandingregels worden consequent nageleefd. Dat uit zich in eenvoudige en heldere merkkleuren.”

“Ik zou Bynder absoluut aanraden bij andere bedrijven. Sterker nog – ik doe het al geregeld. Iedereen die te maken heeft met partners heeft er baat bij. Dat geldt ook als je bedrijf producten via verschillende webshops en kanalen aanbiedt. Bynder brengt orde in de chaos en zorgt dat het juiste materiaal sneller en eenvoudiger toegankelijk is.”