Martijn Kregting (1971) is freelance journalist en tekstschrijver. Hij is sinds 2006 actief in de IT- en telecomjournalistiek en schrijft voor een aantal publicaties en platforms op dit gebied, waaronder Dutch IT-channel en Executive People.
Martijn heeft een studie journalistiek (Tilburg) gevolgd en is daarna Geschiedenis gaan studeren aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Deze combinatie maakt het hem makkelijker om ook gebeurtenissen in de telecom- en IT meer in hun actuele en historische context te plaatsen. Waar iets vandaan komt, kan helpen begrijpen waar iets heen gaat.
Martijn Kregting is zijn journalistieke leven in 1995 begonnen in de levensmiddelensector, waar hij onder meer als redacteur, adjunct-hoofdredacteur en hoofdredacteur heeft geschreven voor bladen zoals FoodPersonality en FoodPersonality Assortiment en voor de website FoodNet, een van de eerste online publicaties in de vakbladjournalistiek.
Na het hoofdredacteurschap van ICT-vakblad CBM volgde een freelance carriere die tot op heden wordt gecombineerd met een parttime vast dienstverband voor marktonderzoeksbureau en uitgeverij Telecompaper. Daarnaast houdt Martijn Kregting zich bezig met tekst, advies- en content marketingactiviteiten op communicatiegebied voor bedrijven in de telecom- en ICT-sector.
Hoewel Martijn als journalist probeert om een zo breed mogelijke kennis op te bouwen van trends en ontwikkelingen in deze digitale wereld, is specialisatie onvermijdelijk. Meer verdieping heeft hij onder meer opgebouwd in de zakelijke markt en fenomenen zoals de cloud, IoT, netwerken en security, om zo de hype van de werkelijkheid te scheiden
Data is niet de enige drijvende kracht achter business-beslissingen. Reden voor chief data and analytics officers (CDAO's) om te leren hoe ze betere beslissingen kunnen ontwerpen en veranderingen kunnen doorvoeren. Hiervoor zijn drie geschikte method...
UiPath introduceert de oplossing Automation Cloud Robots, naast andere diverse en geavanceerde automatiseringsmogelijkheden. Deze opties maken deel uit van versie 2022.4 van het UiPath Platform, dat organisaties een nog uitgebreidere basis biedt voor...
Modern Analytics Cloud-bedrijf ThoughtSpot vernieuwt zijn platform met een reeks functies. ThoughtSpot kondigde de vernieuwing van zijn platform aan op de jaarlijkse gebruikersconferentie Beyond 2022. De nieuwe of vernieuwde functies moeten organisat...
Het is een gemiste kans dat de voor Nederland gereserveerde gelden uit het EU-herstelfonds niet ingezet worden voor een voor decentrale overheden uitvoerbaar integraal plan dat bijdraagt aan nieuwe investeringen voor de digitale en groene transitie. ...
65 procent van de IT-leiders van een aantal van 's werelds grootste bedrijven vindt het noodzakelijk de data-competentie van hun teams te vergroten. Zo willen ze concurrerend blijven en waarde uit data halen. Bij Europese bedrijven gaat het om 55 pro...
Royal IHC en Fujitsu Nederland hebben een nieuw vijfjarig contract getekend voor de servicedesk en on-site support van de 2.700 medewerkers. Daarnaast werkt Fujitsu aan een proof of concept (POC) voor de uitrol van de moderne werkplek, die voor medio...
Salesforce, Growtivity en het Nijmeegse Radboud universitair medisch centrum (Radboudumc) gaan samenwerken op het gebied van de administratie en procesondersteuning van wetenschappelijk onderzoek. Salesforce en Growtivity zullen het medisch centrum o...
Telecomaanbieder VodafoneZiggo heeft in het eerste kwartaal van 2022 de omzet met 1,006 miljard euro stabiel weten te houden in vergelijking tot het eerste kwartaal in 2021. Het operationele bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg met 2,1 procent tot 479 mi...
20 procent van de Nederlandse huishoudens bezit inmiddels slimme huishoudelijke apparatuur. Gemak en comfort zijn de belangrijkste redenen om een huishoudelijk smart home-apparaat te kopen. iRobot, Bosch en Siemens zijn marktleiders in het segment, a...
Matrix42 en Bright Pattern gaan samenwerken. Matrix42 levert digitale werkplekken en Bright Pattern is leverancier van omnichannel communicatiesoftware. Beide partijen presenteren hun gezamenlijke oplossing tijdens The Service Desk & IT Support S...