Witold Kepinski - 25 maart 2017

CeBIT vindt voortaan plaats in juni met aandacht voor Generatie Y

De CeBIT verhuist van maart naar juni. De eerste editie is tussen 11-18 juni 2018 zo meldt organisator Deutsche Messe. Doel is meer jonger publiek aan te trekken en ook meer inhoud te geven met workshops en events. Thema's die besproken worden zijn digitale transformatie, innovatie en startups. Het motto is dan d!conomy, d!tec en d!talk.

CeBIT is een B2B beurs met een accent op de Duits en Europese markt. Nu wil het meer bezoekers van generatie Y aantrekken die geboren zijn tussen 1982 en 2001. De beurs wordt meer een zomers tech festival. Zo kan het beter concurreren met Web Summit in Lissabon, CES in Las Vegas (Consumer Electronics Show), Mobile World Congres (MWC) in Barcelona.

Op de laatste CeBIT 2017 kwamen 200.000 bezoekers waarbij Japan partnerland was waarbij onder andere Epson en Fujitsu innovaties toonden. Thema's waren virtual reality, drones, kunstmatige intelligentie, 3D-printing, IoT (Internet of Things) en zelfrijdende auto's.

WK