Klantenservices mogen geen extra telefoniekosten meer in rekening brengen
24-03-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

Klantenservices mogen geen extra telefoniekosten meer in rekening brengen

Minister Kamp van Economische Zaken (foto) gaat klantenservices verbieden extra kosten in rekening te brengen. Uitsluitend het normale tarief dat providers in rekening brengen voor een standaard oproep naar een vast of mobiel nummer mag in rekening worden gebracht.

Dit maakt minister Kamp bekend in een brief aan de Tweede kamer. Een recente uitspraak van het Europees Hof bepaalt volgens de minister dat het niet is toegestaan extra tarieven te rekenen boven op de gebruikelijke telefoniekosten. Deze regel is overigens alleen van toepassing indien een klantenservice wordt gebeld door iemand die klant is bij het bedrijf.

Indien een bedrijf en een beller echter geen overeenkomst hebben, veranderen de regels niet. Deze klantenservices mogen extra kosten in rekening brengen bovenop de gebruikelijke telefoniekosten. Hieraan is wettelijk geen limiet verbonden.

Terug naar nieuws overzicht