Wouter Hoeffnagel - 23 maart 2017

KYOCERA Document Solutions stroomlijnt sales- en marketingactiviteiten in Europa

KYOCERA Document Solutions gaat gebruik gaat maken van Salesforce Sales Cloud Lightning, Lightning Partner Community en Pardot voor het stroomlijnen van zijn sales- en marketingactiviteiten in Europa. KYOCERA biedt maatwerkoplossingen en hardware-producten aan klanten in zeventien landen binnen EMEA.

KYOCERA heeft de afgelopen jaren zijn KYOCERA Sales Excellence-model ontwikkeld en geïmplementeerd op basis van best practices. Deze sales-methodologie is gefocust op het bieden van totaaloplossingen die aansluiten bij de wensen van klanten. Salesmedewerkers worden daarom niet meer gezien als ‘verkopers’, maar meer als ‘Trusted Advisors’. Om daadwerkelijk erkend te worden als Trusted Advisor is 360-graden klantinzicht nodig. Dit holistische inzicht en de voordelen die dit biedt zijn nu niet aanwezig binnen de organisatie vanwege de decentrale structuur waarin de kantoren in elk van zeventien landen werken met een eigen CRM-systeem.

Centrale portal
Dankzij de inzet van Salesforce Sales Cloud Lightning in combinatie met Lightning Partner Community en Pardot profiteert KYOCERA straks van één centrale hub met alle informatie die het salesteam nodig heeft om succesvol te zijn. Zo krijgt het salesteam bijvoorbeeld alerts over verkoopmogelijkheden wanneer licenties bij klanten verlopen en kunnen ze hun klanten benchmarken met andere klanten in het intelligente systeem. Partners krijgen via Lightning Partner Community toegang tot een centrale portal waar ze alle informatie vinden die nodig is om de KYOCERA-oplossingen te verkopen.

Het Marketing Innovation Center van KYOCERA, dat is gevestigd op het Europese hoofdkantoor in Hoofddorp, kan via Pardot leads registreren en opvolgen, de customer journey en het surfgedrag van klanten nauwkeurig volgen en op maat gemaakte content delen met klanten via campagnes en nurturing-acties. Dankzij Salesforce kan een groot deel van de marketingmaterialen nu centraal worden ontwikkeld en in alle zeventien regio’s worden gebruikt.

Slimmer en ‘more connected’
“Iedereen en alles is tegenwoordig slimmer en ‘more connected’ dan ooit tevoren. Toch is het een enorme uitdaging om zo’n groot aantal sales- en marketingmensen te voorzien van waardevolle informatie waarmee ze succesvol kunnen zijn”, zegt Anouska Post, Regional Vice President General Sales van Salesforce. Het Salesforce Intelligent Customer Success Platform helpt KYOCERA meer leads te transformeren en deze klanten beter te bedienen. Door diverse businessprocessen efficiënter in te richten wordt daarnaast de total cost of ownership verlaagd.