Witold Kepinski - 11 maart 2017

ServiceNow benoemt Daniel Österbergh tot VP Channel & Alliances EMEA

ServiceNow benoemt Daniel Österbergh tot VP Channel & Alliances EMEA image

ServiceNow, de enterprise cloud company, heeft Daniel Österbergh aangesteld als Vice President Channel & Alliances in EMEA. Österbergh heeft agressieve plannen om het aandeel van de channel te verhogen. Door het werven van nieuwe strategische partners, het aanboren van nieuwe mogelijkheden bij kernbedrijfsonderdelen en een nieuwe commerciële go-to-marketstrategie uit te rollen, moet deze doelstelling behaald worden.
 
Österbergh rapporteert aan Tony Beller, Worldwide VP Channel & Alliances, en geeft leiding aan een groeiend team van regionale channel en alliance managers in EMEA. IT Service Management (ITSM) blijft een belangrijk speerpunt, maar daarnaast zal het team zich focussen op het opbouwen van relaties met channelpartners van andere belangrijke business unit functies zoals Customer Service ManagementSecurity Operations, en HR. ServiceNow heeft in de EMEA regio ongeveer 350 channel partners, maar dat kan meer worden.
 
Österbergh werkt nauw samen met de strategy group van ServiceNow en met de EMEA VP Sales, Philip van der Wilt, om ervan verzekerd te zijn dat field en channel sales volledig met elkaar in lijn zijn.
 
Österbergh heeft meer dan tien jaar ervaring in senior channel functies bij verschillende IT-bedrijven. Zo was hij hiervoor werkzaam als senior channel director, EMEA Europe West bij EMC, waar hij de omzetbijdrage van channel in vijf jaar wist te verhogen van 50% naar 80%. Ook is Österbergh meer dan vijf jaar werkzaam geweest bij Avaya als Head of SMB, waar hij verantwoordelijk was voor de channel sales strategie.
 
"Ik volg ServiceNow al een aantal jaren en het is duidelijk dat het bedrijf een unieke positie in de markt heeft door een eindgebruikerservaring te bieden die we ook als consument gewend zijn," aldus Österbergh. "Het aangaan van partnerships die beide partijen voordelen bieden vormt een belangrijk onderdeel van onze go-to-marketstrategie. Waarmee we onze partners de mogelijkheid bieden om nieuwe businessgesprekken te voeren, hun klanten te informeren over digitale transformatiestrategieën en nieuwe markten te betreden naast  IT Service Management."
 
ServiceNow EMEA draagt actief bij aan deze groei en vergroot haar klantenbestand iedere maand. Partners spelen een belangrijke rol in de regionale go-to-marketstrategie van ServiceNow, met in totaal meer dan 200 bedrijven waarmee partnerschappen zijn in de EMEA-regio.