John Donahoe volgt Frank Slootman op als CEO van ServiceNow
28-02-2017 | door: Wouter Hoeffnagel

John Donahoe volgt Frank Slootman op als CEO van ServiceNow

ServiceNow benoemt John Donahoe tot president en chief executive officer (CEO). Donahoe neemt deze rol over van de Nederlander Frank Slootman (foto), die op 3 april 2017 stopt in zijn huidige functie. Slootman blijft wel als chairman verbonden aan ServiceNow.

Slootman noemt Donahoe een zeer capabele en bewezen CEO, die zeer geschikt is om ServiceNow te leiden in de volgende groeifase van het bedrijf. “John’s uitgebreide track record van waardecreatie, het stimuleren van innovatie en schalen van een groot technologiebedrijf zal cruciaal zijn naarmate we ServiceNow hoger in de waardeketen plaatsen. Ons doel voor de toekomst is niet alleen IT-managers op geschikte wijze bedienen, maar ook om CEO’s te helpen met hun meest urgente kwesties. Niemand kan beter helpen dit doel te bereiken dan John”, aldus Slootman.

John Donahoe
Donahoe heeft ruim dertig jaar managementervaring. Zo zag Donahoe als CEO bij eBay de omzet van eBay verdubbelen tot 18 miljard dollar, terwijl eBay’s marktwaarde met 250% steeg tot 80 miljard dollar. Voor zijn periode bij eBay was Donahoe ruim twintig jaar in dienst bij het wereldwijde consultancybureau Bain & Company. Hij begon zijn carrière bij dit bedrijf en wist hier door te groeien tot CEO. Momenteel is Donahoe bestuursvoorzitter bij PayPal.

Slootman: “Het was een voorrecht ServiceNow in de afgelopen zes jaar als CEO te leiden. Ik ben trots op onze getalenteerde team en alles wat wij gezamenlijk hebben bereikt. Met een sterk wereldwijd netwerk van klanten en partners, een groeiend aanbod aan cloud-gebaseerde enterprise services en ruim 1 miljard dollar omzet ben ik ervan overtuigd dat wij deze transitie vanuit een sterke positie maken. Ik kijk ernaar uit in dienst te blijven als bestuursvoorzitter en John te ondersteunen naarmate bij het bedrijf leidt in de volgende fase van groei en succes.”

Omzetstijging van 38%
ServiceNow zag zijn omzet in het boekjaar 2016 met 38% stijgen tot 1,39 miljard dollar. Wel noteerde het bedrijf een nettoverlies van 198,4 miljoen dollar.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud