Wouter Hoeffnagel - 26 februari 2017

Klanten van Ziggo opnieuw getroffen door storing

Klanten van Ziggo zijn zaterdagnacht opnieuw getroffen door een storing. Klanten klaagden over een trage internetverbinding of het volledig uitvallen van de internetverbinding. De problemen zijn inmiddels opgelost.

Dit blijkt uit cijfers van allestoringen.nl. De problemen lijken rond 23:00 uur te zijn ontstaan en zijn volgens Ziggo Webcare inmiddels opgelost. Het is niet bekend waardoor de storing is veroorzaakt. Ook de klantenservice van Ziggo zou tijdens de storing grotendeels onbereikbaar zijn geweest.

Het is de tweede keer in korte tijd dat Ziggo wordt getroffen door een storing. Vrijdag hadden gebruikers van Ziggo eveneens te kampen met verbindingsproblemen. Deze problemen werden volgens Ziggo veroorzaakt door een storing bij het internetknooppunt AMS-IX. Ook zakelijke klanten werden toen door de storing getroffen. Het is onbekend of de nieuwe storing van zaterdagnacht verband houdt met deze eerdere storing.