4 redenen waarom de Salesforce World Tour een business event is
16-02-2017 | door: Blogger

4 redenen waarom de Salesforce World Tour een business event is

Over een maand komt de Salesforce World Tour weer naar Amsterdam, een van de grootste zakelijke evenementen van Nederland. De verwachting is dat dit jaar de 6.000 geregistreerde bezoekers van vorig jaar, ruimschoots wordt overtroffen. Hoewel bij een platform als Salesforce vaak wordt gedacht aan ICT en technologie, is het evenement toch vooral ook voor niet-IT interessant. Vier redenen waarom professionals die geen ICT’er zijn een bezoekje moeten brengen aan de Salesforce World Tour.

1. Omdat ieder bedrijf tegenwoordig een ICT-bedrijf is
Technologie heeft het consumentengedrag blijvend veranderd. Een zoektocht voor een aankoop begint voor mensen tegenwoordig online. Mensen zijn daardoor mondiger en beter geïnformeerd dan vroeger het geval was. Vaak kopen ze niet eens meer in de winkel en maken ze gebruik van e-commercekanalen. In de winkel worden medewerkers ondersteund met technologie om klanten een goede shopervaring te geven. En ook na de aankoop blijft er op socials nog veel contact, zodat klanten betrokkenheid met het merk blijven houden. ICT is door het veranderde consumentengedrag tegenwoordig het middel bij uitstek om het verschil met de concurrentie te maken. Het is een core business en het is dus belangrijk om van de mogelijkheden van een innovatieplatform als Salesforce kennis te nemen.

2. Omdat de business een belangrijke rol heeft om IT-projecten te doen welslagen
IT-projecten waren vroeger vooral een kwestie van programmeren. Het ging vooral om hoe je iets moest maken. Cloud technologie maakt IT-projecten echter een stuk makkelijker. Tegenwoordig gaat het niet meer om programmeren, maar om configureren en het optimaal gebruik maken van een standaard oplossing. Het is niet langer een uitdaging om een werkende applicatie te bouwen en te implementeren, dat is vrij eenvoudig. Tegenwoordig zit de uitdaging vooral in hoe de applicatie goed te gebruiken. Waar zet je de applicatie in? En welk gedrag verwacht ik van mijn medewerkers? De rol van ICT is kleiner geworden. Er is veel meer behoefte aan een dialoog met de gebruikers dan vroeger het geval was en zodoende nemen mensen van de werkvloer ook steeds vaker zitting in ICT-projectgroepen. Vaak functioneren de deelnemers van het project ook als ambassadeurs voor het gebruik van de applicatie. Belangrijk dus dat die bekend zijn met de applicatie die ze implementeren.

3. Omdat juist de business de kartrekker van digitale transformatie is
In vrijwel ieder bedrijf wordt onderzocht op wat voor manieren cloud technologie als Salesforce de business kan ondersteunen. Je zou zeggen dat de CIO in deze speurtocht voorop gaat, maar dat is lang niet altijd zo. Vaak is de business beter voorgesorteerd om als kartrekker van de digitale transformatie te functioneren. Het gaat er bij digitale transformatie vooral om dat je de bedrijfsprocessen begrijpt en waar er efficiëntieslagen met de laatste technologie te maken zijn. De business weet dat zelf het beste. Bovendien zijn IT-afdelingen er nogal eens vooral op gericht de bestaande dienstverlening in de lucht te houden. Gaan dus.

4. Omdat de World Tour over meer gaat dan alleen technologie
De Salesforce World Tour bevat allerlei product sessies en demo’s. Maar er zijn ook programma onderdelen die geen directe link hebben met de oplossingen van Salesforce. Vorig jaar opende Neelie Kroes bijvoorbeeld de Girls Day en was er de presentatie van Startupdelta. Dit jaar komt Tony Prophet, de Chief Equality Officer bij Salesforce, om te vertellen over gelijke rechten op de werkvloer. En er zijn diverse presentaties van gebruikers die vertellen over hun bedrijfsprocessen. Bedrijven als ING, BPD, Crown van Gelder, Friesland Campina en KPN leggen bijvoorbeeld uit hoe ze Salesforce gebruiken. De World Tour is vooral een evenement waar je kennis kan nemen hoe je het ander kan doen. Hoe kan je je klantenservices beter laten functioneren? Hoe kan je op een andere manier in contact komen met je klant?

Ik zou zeggen: wacht niet langer en laat je komende maand inspireren op de Salesforce World Tour!

Door: Ton van der Meer, Managing Director Accenture Cloud First

Terug naar nieuws overzicht
Cloud