Wouter Hoeffnagel - 16 februari 2017

IBM en ServiceNow gaan wereldwijd strategische samenwerking aan

IBM en ServiceNow gaat een wereldwijd strategisch partnership aan op het gebied van intelligente automatiseringsoplossingen. Het gaat om een meerjarig partnership waarbij het cloud gebaseerde service automation platform van ServiceNow worden gecombineerd met de producten en diensten van IBM om ongestructeerde workflows te vervangen met intelligente workflows. Door werk te automatiseren kunnen klanten service levels verhogen en de kostenefficiëntie vergroten.

Grote bedrijven moeten steeds sneller schakelen, maar legacy tools en handmatige processen beperken deze mogelijkheid. De gemiddelde werknemer wordt iedere 11 minuten afgeleid en heeft 25 minuten nodig om zich weer te concentreren op taken. Mensen compenseren dit door harder (maar niet noodzakelijk effectiever) te werken en ervaren hierdoor meer stress, een grotere mate van frustratie en meer tijdsdruk.

Handmatige processen automatiseren
IBM en ServiceNow richten zich op het automatiseren van handmatige processen om de efficiëntie op de werkvloer bij klanten te vergroten. IBM levert hierbij intellectueel eigendom rond cognitieve computing en zijn integratie- en delivery resources. ServiceNow levert zijn cloud gebaseerde software, die IT-, HR-, klantenservice-, en beveiligingsactiviteiten automatiseert. De analytische mogelijkheden en benchmarks van ServiceNow leveren actiegerichte inzichten in de vraag naar service, service level compliance en andere belangrijke prestatieindicatoren waarmee de efficiëntie kan worden vergroot.

Daarnaast gaan zowel IBM als klanten van het bedrijf het ServiceNow platform inzetten om bedrijfsapplicaties te ontwikkelen die processen binnen iedere afdeling en in iedere verticale markt kunnen automatiseren. ServiceNow integreert met IBM’s Global Technology Services, inclusief cognitieve oplossingen, Bluemix infrastructuur en IBM Cloud Orchestrator.

Strategische partner van ServiceNow
IBM is een wereldwijde strategische partner van ServiceNow en is sinds 2011 een managed service provider voor het volledige portfolio van ServiceNow. IBM is momenteel verantwoordelijk voor het beheren van een aantal van de grootste ServiceNow implementaties wereldwijd.