Piet Sjoukes wordt Director Sales & Marketing Interxion Nederland
26-01-2017 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Piet Sjoukes wordt Director Sales & Marketing Interxion Nederland

Interxion, een Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, stelt Piet Sjoukes (48) aan als Director Sales & Marketing. Sjoukes richt zich in zijn nieuwe functie op de realisatie van verdere groei in Nederland.

Sjoukes heeft meer dan 20 jaar management- en saleservaring in de IT-sector. Hij werkte eerder onder andere bij Akamai, Ericsson, Dutchview en Capgemini. Hij heeft in het verleden veel met Interxion gewerkt en is met zijn brede achtergrond de ideale persoon om de sales- en marketingactiviteiten van Interxion tijdens de huidige groeifase te leiden. "Het is ontzettend interessant om voor een dynamisch bedrijf als Interxion te gaan werken", zegt Sjoukes. "De branche is de afgelopen jaren snel geprofessionaliseerd door de toegenomen afhankelijkheid van netwerk IT. Ook de rol van Interxion is sterk aan veranderen. Waren we vroeger vooral een plek om data op te slaan, tegenwoordig zijn onze datacenters meer connectiviteitscenters waar bedrijven hun eigen infrastructuur koppelen aan publieke en private clouds en verbinding met hun leveranciers en klanten maken."

Connectiviteit

Er liggen voor Interxion volop kansen op de Nederlandse markt, aldus Sjoukes. "Meer en meer bedrijven hebben of overwegen een hybride IT-infrastructuur", legt Sjoukes uit. "Een deel van die infrastructuur beheren ze zelf om zo te kunnen voldoen aan Europese privacywetgeving en securitymaatregelen te kunnen afdwingen en garanderen. Anderzijds willen ze gebruik maken van IT-leveranciers als Amazon en Microsoft die schaalbare clouddiensten aanbieden. Voor Interxion liggen daar kansen. Wij faciliteren de plek waar beide werelden samenkomen en met elkaar kunnen connecteren op basis van de best mogelijke verbindingen."

Digitale mainport

Ook internationaal liggen er groeimogelijkheden door de internationale aantrekkingskracht van Nederland. "De digitale mainport-functie die Nederland heeft is uniek in Europa. We hebben de beste verbindingen, hoogopgeleid personeel, lage energiekosten en de beste datacenterfaciliteiten. AMS-IX is bovendien een van de grootste internetknooppunt ter wereld. Vrijwel alle grote internationaal opererende bedrijven die zaken willen doen in Europa kijken naar datacenters uit de Amsterdam-regio voor het plaatsen van hun infrastructuur."

Terug naar nieuws overzicht