Redactie - 15 januari 2017

Ben Gorter benoemd tot partner Business & Technology Management bij Qhuba

Qhuba, specialist in strategie-executie en digitale transformatie, heeft Ben Gorter (53) aangetrokken om de practice rond Business & Technology Management (BTM) te gaan leiden.

Gorter heeft ruime ervaring als CIO, CTO, IT-directeur en programmamanager. Hij werkte 25 jaar als zelfstandig interim en programma manager. De laatste jaren deed hij onder meer opdrachten voor Waternet, Nyenrode, De Telegraaf Media Groep en NOC*NSF. Zijn belangrijkste motivatie om na 25 jaar zelfstandigheid zich te gaan binden aan Qhuba is dat hij zijn kennis graag aan anderen wil overdragen. “Ik ben in mijn nieuwe rol nog altijd ondernemer, maar ik kan ook de mensen in mijn team ontwikkelen. Ik gaf de laatste jaren leiding aan grote teams van tientallen tot honderden mensen. Dan lukt het niet om hen allemaal individueel te begeleiden en te laten excelleren. Bij Qhuba is dat juist één van mijn kerntaken. Bovendien ga je als interim manager na verloop van tijd weer weg, terwijl ik in deze fase van mijn carrière niet wil blijven hangen in alleen het neerzetten van een nieuwe structuur. Ik wil die ook blijvend ontwikkelen en verbeteren.”

Een belangrijke overweging bij zijn keus voor Qhuba is de cultuur van de organisatie. “Multidisciplinaire teams trekken gezamenlijk op. Er is veel kruisbestuiving en we mogen fouten maken om daarvan te leren. Want alleen dan ontstaat een echt innovatief klimaat”, zegt hij.

Gorter heeft veelzijdige kennis in veel verschillende sectoren. Die kan hij in zijn nieuwe rol goed ‘hergebruiken’ bij klanten. Qhuba-oprichter en directeur Wouter Hasekamp is dan ook blij met Gorters keus. “Ben heeft ontzettend veel ervaring in het digitaliseren van bedrijfsvoeringen, in veel verschillende sectoren. Mensen van dit kaliber zijn schaars. We zijn er daarom erg trots op dat hij voor Qhuba heeft gekozen. Door als partner zijn bijdrage te leveren aan de projecten die we doen bij klanten profiteren zowel onze klanten als onze medewerkers van zijn kennis en ervaring.”