Redactie - 09 december 2016

Specialist in watertechniek besteedt techniche ICT en beheer uit

MegaGroup richt zich op de inkoop, logistiek en verkoop van alles dat met watertechniek te maken heeft. Van kogelkranen en kleppen tot warmtepompen en complete zwembaden. De holding bestaat naast MegaGroup uit twee werkmaatschappijen: Bevo en Bosta. MegaGroup bedient een divers klantenbestand in verschillende sectoren, zoals landbouw, industrie, installateurs en zwembad-professionals. De ICT-omgeving is - net zoals voor veel andere organisaties - voor MegaGroup een waarborg voor de continuïteit van de organisatie.

Zekerheid en continuïteit

Na een verhuizing naar een centraal pand in Veghel en de noodzaak om bestaande hardware te vervangen, koos MegaGroup na een uitgebreid selectieproces om in zee te gaan met Ictivity. Emiel van Bree, Team Lead IT Operations, ging hierbij op zoek naar een degelijke virtual desktop-oplossing. “Als gebruiker willen we slechts de zekerheid dat het systeem werkt en dat het veilig is. En dat de bedrijfscontinuïteit gegarandeerd is, dus dat back-ups en system changes goed geregeld zijn. Hoe minder we verder weten over de technische aspecten, hoe beter. Ik wil er meer als een auditor mee omgaan, dan als een techneut,” stelt Van Bree.

Persoonlijke aanpak 

MegaGroup is erg te spreken over de persoonlijke, maar duidelijke aanpak van Ictivity. Van Bree: “Bij dit type contact speelt altijd een persoonlijk aspect mee. Je neemt nooit alleen een besluit op basis van droge KPI’s. Bij outsourcing zoek je een echte partner, geen ‘leverancier’. Het gaat tenslotte om je voortbestaan als bedrijf.” Ook bij Ictivity is men blij om met MegaGroup samen te werken. “Onze voornaamste taak is dat de klant zonder zorgen zijn business draaiende kan houden. MegaGroup kunnen we hierbij helpen door te zorgen voor continuïteit en goede performance van de IT-systemen, maar ook als partner op het gebied van nieuwe, innovatieve ideeën,” stelt Patrick van der Meer, accountmanager bij Ictivity.