Wouter Hoeffnagel - 05 december 2016

BPSolutions kiest voor CA Technologies om optimale service levels te kunnen bieden

BPSolutions kiest voor CA Technologies om optimale service levels te kunnen bieden image

BPSolutions helpt haar klanten met het versnellen van innovatie. Dit doet het bedrijf door het dagelijks support voor de IT-infrastructuur uit handen te nemen en oplossingen aan te bieden die bijdragen aan innovatie. Op hierbij optimale service levels te kunnen bieden voor de applicaties van klanten kiest BPSolutions voor CA Unified Infrastructure Management (UIM). In een interview door CA Technologies voor een uitgave van ‘Profiles in Partner Succes’ legt Martijn van Veen, Commercieel Directeur bij BPSolutions, uit waarom de keuze is gevallen op CA UIM. 

Welke toegevoegde waarde-Managed Services levert BPSolutions?
“We zien op dit moment een grote transitie van klanten die weg bewegen van traditionele IT naar nieuwe verbruiksmodellen. Organisaties willen de mogelijkheid hebben IT-diensten naar wens aan of uit te zetten. Er blijft behoefte aan applicaties zoals SAP HANA, echter als dienst in plaats van de technologie intern te implementeren en te onderhouden. Tegelijkertijd spelen bij dergelijke applicaties privacy en security altijd een rol. Dus zullen organisaties deze diensten niet snel in een Public Cloud onderbrengen”, aldus Van Veen.

“Voor onze klanten zijn wij een vertrouwde partner bij het zorgdragen voor deze eisen. We bieden daarin een mix van consultancy, oplossingen, en Cloud- en Managed Services. We bieden onze klanten de applicaties vanuit onze datacenters als een dienst. Zo helpen wij hen naar Opex-modellen te gaan, door gebruik te maken van een afgescheiden, private omgeving. Via onze Managed Services bieden we 24×7 support voor hybride IT-omgevingen—inclusief on-premise infrastructuren en Clouddiensten—en daarbij ook de applicaties die in deze omgevingen gebruikt worden.”

“BPSolutions helpt haar klanten op twee manieren met het versnellen van innovatie. Allereerst door het dagelijkse support voor de IT-infrastructuur uit handen te geven. Op die manier creëren onze klanten ruimte om tijd te besteden aan strategische doelen. Daarnaast bieden wij oplossingen die bijdragen aan innovatie. Zo leveren wij bijvoorbeeld Big Data Analytics omgevingen waarmee klanten in staat zijn grote hoeveelheden data vast te leggen, te managen en te analyseren en inzichten te verkrijgen uit deze data. Met ons Business Innovation Framework stellen we organisaties in staat te kiezen voor een gefaseerde aanpak naar Clouddiensten. We beginnen met het optimaliseren van processen en begeleiden hen middels een roadmap naar volledig geoutsourcete omgevingen.”

Van Veen: “Onze focus ligt op organisaties met een complexe infrastructuur in sectoren zoals healthcare, retail en industrie. De nadruk ligt daarbij op organisaties in de Benelux.”

Waarom koos BPSolutions voor CA UIM?
“We hadden een monitoringplatform nodig waarmee we optimale service levels kunnen bieden voor de applicaties van onze klanten. Hieronder vallen applicaties die draaien op complexe hybride IT-omgevingen van onze klanten en applicaties die we hosten in de BPSolutions Cloud. Daarnaast hadden we een platform nodig waarmee we onze diensten efficiënt en optimaal kunnen uitbreiden en waarmee we meer klanten kunnen helpen – anders zouden onze diensten ook niet future proof zijn”, legt Van Veen uit.

“We bekeken een aantal monitoring platforms en zagen onderling significante verschillen. Sommige oplossingen hadden nog niet het maturity level dat wij nodig hebben, of boden ons niet de gewenste dekkingsgraad en mogelijkheden. Aan de andere kant waren er oplossingen die erg duur waren en veel van ons zouden vragen op het vlak van implementatie.”

“Onze keuze viel op CA UIM omdat het een enterprise-class tool is met mogelijkheden essentieel voor het leveren van waardevolle diensten aan onze klanten. Daarnaast is de oplossing eenvoudig te implementeren en levert het administratieve- en kostenvoordelen waarmee we zorgen voor een optimale dienstverlening.”

“De abonnementsvorm van CA UIM stelt ons in staat om zowel de dienstverlening als de cashflow af te stemmen op de manier waarop onze klanten gebruik willen maken van IT: als terugkerende operationele kosten in plaats van als een investering. De prijs van de oplossing en de manier waarop deze wordt aangeboden betekenen voor BPSolutions ook dat we geen grote uitgaven vooraf hoeven te doen en dat we het gebruik eenvoudig kunnen aanpassen aan de groei van onze organisatie.”

“Bij de keuze voor CA UIM speelde nog een belangrijke factor een rol. Dit is het multi-tenancy supportmodel, dat ons in staat stelt efficiënt en veilig meerdere klanten te bedienen met slechts één implementatie. Daarnaast helpt de CA UIM-oplossing met een efficiënte en effectieve dienstverlening van BPSolutions aan het steeds verder uitbreidende klantlandschap, door actieve monitoring van het hele traject van datacenter naar de Cloud”, zegt Van Veen.

“Het feit dat de oplossing integratie bood met service desk tools is ook een groot voordeel, waarmee we zorgen voor een gestroomlijnd en geautomatiseerd ticketsysteem en herstel slechts een lage inspanning vergt. Tot slot bleek CA UIM één van de weinige oplossingen die support biedt voor het IBM AIX platform. Veel van onze klanten gebruiken AIX, dus dit was voor ons essentieel.”

Hoe gebruikt BPSolutions CA UIM?
“Elke managed service die wij leveren is gebaseerd op CA UIM. De SLA’s die wij met onze klanten hebben vereisen dat wij ervoor zorgen dat hun operatie altijd goed werkt. Omgevingen worden steeds complexer, wat betekent dat wij een slim platform nodig hebben om de beschikbaarheid en performance te managen. Dat is exact wat we voor elkaar krijgen door CA UIM in te zetten.”

Van Veen: “We gebruiken CA UIM ook om de Big Data omgevingen van onze klanten te managen, die gebruik maken van onder meer SAP HANA, Hadoop en Apache Spark. Met CA UIM, kunnen we controleren of de Big Data omgevingen naar behoren werken, of sites voor business continuity beschikbaar zijn en zelfs de user experience monitoren, wat waardevolle inzichten oplevert – Big Data Analytics draait om uptime en performance.”

“Ook kunnen we de tool eenvoudig aanpassen aan de eisen van onze klanten. Zo waren we bijvoorbeeld in staat met CA UIM een custom dashboard te maken voor een van onze klanten in healthcare. Het dashboard geeft het management in een oogopslag inzicht of een business critical dienst werkt en, indien nodig, kunnen technici het dashboard gebruiken om snel details van specifieke infrastructuuronderdelen te bekijken. Met CA UIM kunnen we zelfs onze eigen sensors creëren. Voor één van onze klanten die een specifieke back-up applicatie gebruikt, monitoren wij de beschikbaarheid en performance continu.”

bpsolutions-productie-landschap.png

Figure: Customer dashboard (klik op de afbeelding om deze te vergroten)

Welke ROI realiseerde BPSolutions met CA UIM?
“Het resultaat van onze investering in CA UIM is enorm. Het draagt direct bij aan onze winstgevendheid. In onze markt zien we een snelle shift naar Managed en Cloud Services. We blijven traditionele IT-oplossingen bieden, maar hier zien we de grootste groei. CA UIM draagt hier direct aan bij”, zegt Van Veen. 

“CA UIM speelt een belangrijke rol in het demonstreren en leveren van toegevoegde waarde. Ons operations control center is ons visitekaartje. We nodigen klanten en prospects hier uit en we laten zien hoe we omgevingen managen. Voor onze dienstverlening vertrouwen we op CA UIM. De uitgebreide mogelijkheden demonstreren het hoge niveau en toegevoegde waarde voor onze diensten.”

“Voor ons levert CA UIM ook enorme operationele voordelen. Niet alleen is onze operatie efficiënter en effectiever, we kunnen kritische klantvraagstukken veel sneller oplossen met CA UIM. Daarbij kunnen we, door het analyseren van historische monitoring data, issues veel beter voorkomen.”

Wat kan BPSolutions met CA UIM wat daarvoor niet mogelijk was?
“Voordat we startten met CA UIM gebruikten we allerlei point solutions. Dit leidde tot veel complexiteit en maakte het lastiger voor ons SLA’s na te leven. Met CA UIM hebben we een enkele tool waarmee we alle vraagstukken kunnen oplossen. Ook stelt het ons in staat taken te automatiseren en zorgt het voor integratie met service desks en andere tools. Dit bleek essentieel in het verhogen van de operationele efficiency. Voor ons is CA UIM een accelerator voor de groei van onze organisatie en de uitbreiding van diensten aan onze klanten,” besluit Van Veen.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024