Witold Kepinski - 16 november 2016

Digitale Transformatie is de nieuwe norm

Human Centric Innovation - Driving Digital Transformation is het centrale thema van het Fujitsu Forum 2016 dat tussen 15 en 18 november plaatsvindt in München. Fujitsu toont zijn klanten en partners tal van oplossingen die organisaties helpen in hun digitale transformatie.

Er zijn 12.000 mensen aanwezig op het Fujitsu Forum 2016 waaronder een delegatie van Fujitsu Nederland met klanten en partners. Fujitsu Forum legt twee dagen lang de focus op geavanceerde technologie en oplossingen. Daarmee is dit het ideale platform voor het uitwisselen van ideeën en kennis via onder meer presentaties, expert talks en demonstraties. In de twee dagen van het evenement zijn er meer dan vijftig-breakoutsessies, ruim zeshonderd presentaties door experts en vele demonstraties.

Verbindende informatietechnologie

Het centrale thema van het Fujitsu Forum is dit jaar Human Centric Innovation – Driving Digital Transformation, ofwel het aansturen van de digitale transformatie door het doorvoeren van innovaties. Bij digitale transformatie gaat het vooral om het toepassen van verbindende informatietechnologie, zoals de cloud, mobiele telefonie en het Internet of Things (IoT) binnen de organisatie. Dat verandert en verbetert de manier waarop bedrijven en overheidsorganisaties waarde creëren. Als het goed wordt ingezet, kan de digitale transformatie innovatie versnellen. Het stelt organisaties in staat nieuwe producten en diensten te ontwerpen, ontwikkelen en lanceren. En het maakt gebruik van inzichten en informatie uit de hele organisatie om zakelijke groei te stimuleren.

Digitalisatie als nieuwe norm

Fujitsu zegt zijn visie rond digitale transformatie te onderbouwen op een onderzoek onder IT-beslissers. Daaruit blijkt dat digitalisatie de nieuwe norm is. Meer dan de helft van de zakelijke beslissers (52%) zegt dat door de digitale disruptie hun organisaties in 2020 er anders uitzien, indien ze willen doorgroeien. 92 procent is het eens dat hun businessmodel mee moet gaan om relevant te zijn in de digitale wereld. 

Fujitsu Cloud Service K5

Fujitsu zegt klanten en partners te helpen met zijn oplossingen en diensten. Onder andere met zijn Fujitsu Cloud Service K5, een platform dat organisaties helpt in hun digitale transformatie strategie. Fujitsu zal K5 PaaS public en private sector cloud services in enkele landen uitrollen waarbij data lokaal veilig wordt opgeslagen en niet over de grenzen heen gaat.

Cloud IoT Platform

Fujitsu kondigt op de eerste dag van het Fujitsu Forum een nieuwe Cloud IoT Platform aan. Het Fujitsu Cloud IoT Platform, dat werkt op Cloud Service K5, levert diverse IoT-gebaseerde oplossingen. Data wordt verzameld vanuit verschillende endpoints en snel geïntegreerd waardoor organisaties snel in een oogopslag overzicht hebben in strategische data en trends, aldus Fujitsu

Cybersecurity business unit

Verder speelt Fujitsu in op de groeimarkt die security heet met een nieuwe Cybersecurity business unit in de EMEIA regio (Europe, Middle East, India and Africa). Hierbij worden organisaties beschermd tegen zware cyberaanvallen zoals DDOS en hackers, die vaak in dienst zijn van internationale bendes en staten.

Fujitsu Artificial Intelligence (AI) Solutions

Het bedrijf biedt verder een sterke focus op Fujitsu Artificial Intelligence (AI) Solutions, waaronder een healthcare oplossing die medische personeel helpt in snellere beslissing over patiënten. Er is al een business case hierover die gedaan is in het San Carlos Clinical Hospital in Madrid waarbij advanced data analytics wordt ingezet voor healthcare applicaties. AI kan vanuit de cloud en on-premises worden ingezet dankzij de Health Application Programming Interface (API).

Partners en IT-beslissers

Partners, die meedoen aan het Fujitsu Select Partner Program, krijgen een channel update waarbij wordt besproken waar groeikansen liggen zoals cloud, hyperconverged infrastructure (all flash storage, servers, software), datacenter, mobility, big data, cybersecurity, Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) waarbij de mens centraal staat. De taak is om deze producten in een oplossing met diensten te bundelen, liefst met een indrukwekkende case. Dat past in de eisen van klanten.

Fujitsu toont IT-beslissers tal van cases met branche-gerichte oplossingen zoals voor de retail, financiële instellingen, transport & logistiek, gezondheidzorg en de maakindustrie zoals automotive. Ook in de autoindustrie zorgen volgens Fujitsu verbindende technologieën voor innovatie en nieuwe manieren om waarde te creëren. De ‘connected car’ is een visie van Fujitsu op hoe organisaties mobiliteit vele malen slimmer kunnen inrichten door de inzet van technologie.

Co-creatie

Duncan Tait, SEVP & Head of EMEIA and Americas bij Fujitsu, zegt dat door de digitale disruptie de wereld en de business snel aan het veranderen is. Dat vraagt om nieuwe oplossingen waar de mens centraal staat. Daarom is samenwerking tussen Fujitsu, klanten en partners nodig. "Nieuwe digitale technologieën en services zoals cloud, big data, mobile services en het Internet of Things leiden tot marktveranderingen en nieuwe klanteisen. In de transformatie naar een digitale organisatie is co-creatie nodig waarbij Fujitsu oplossingen ontwikkelt in samenwerking met klanten en partners.”

Door: Witold Kepinski

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024