Redactie - 09 november 2016

Dutch Rooftop Drinks is Nederlands hoogtepunt van Web Summit

Het was in ieder geval het Nederlandse hoogtepunt in letterlijke zin van Web Summit in Lissabon: de netwerkbijeenkomst voor de Nederlandse bezoekers op de top van het hotel do Chiado. Met prachtig uitzicht over de geweldige stad die het tech-evenement gelijk heeft omarmd nu het na jaren Dublin voor het eerst hier wordt georganiseerd. Een mengeling van startups, investeerders, media, bezoekers en leden van de ambassade maakte het een geslaagde avond waarin de eerste dag van Web Summit nog eens dunnetjes werd overgedaan.

Enterprise Summit, Executive People en Dutch IT-Channel organiseerden samen met sponsoren PwC, Microsoft, ITWnet, gemeente Den Haag, BuzzNezzCard, Mobilemindz en TechContentGroup een avond met een levendige, enthousiaste groep mensen onder het genot van Portugese culinariteiten. Herman van Bolhuis van ITWnet haalt tijdens zijn speech nog even het andere belangrijke IT-event van Gartner aan dat gelijktijdig in Barcelona plaatsvindt: “CIO’s die daar zijn praten over vandaag en morgen. Digital leaders zijn hier in Lissabon en kijken nog wat verder in de toekomst. Allebei heel nuttig en met een flinke Nederlandse delegatie bij beide zetten we ons land weer goed op de kaart.” 

Web Summit is een broedplaats voor ideeën. Er staan duizenden startups en er vinden honderden presentaties en gesprekken plaats. Uiteraard bereiken heel veel van die ideeën nooit hun daadwerkelijke doel, maar de ondernemende sfeer werkt stimulerend. Dat is ook de reden waarom er een heus Holland Paviljoen op de beurs is: Nederland is een prima plek voor startende ondernemers en wil dat ook internationaal uitdragen. Dat wil de ambassadeur tijdens Dutch Rooftop Drinks ook uitdragen. Govert Jan Bijl de Vroe: “Lissabon is strategisch gelegen in de wereld. Nederland heeft altijd een internationale ambitie gehad. Dat we nu hier samenkomen, is dan ook geen toeval.”

Relevante mensen 

Vrijwel alle aanwezigen zijn overweldigd door de grootte van het evenement. Des te meer wordt gewaardeerd dat er speciaal voor de Nederlandse bezoekers een speciaal evenement is georganiseerd. We zijn dan ook goed vertegenwoordigd, zowel qua bezoekers als deelnemende start-ups. Harm Prins, van FinTech startup DEX Data Explorers: “We hadden niet heel veel verwachtingen, gewoon kijken wat er gebeurt, maar ik heb al ongelofelijk veel relevante mensen gesproken. Zowel uit Nederland als daarbuiten. Deze Dutch Rooftop Drink is een goede manier om de eerste dag af te sluiten. Benieuwd naar morgen!”

Door: Erik van de Nadort en Ward van Beek, van communicatiebureau ItsaRep