Nadenken over mobiele strategie met de PQR Experience App

25-10-2016 | door: Wouter Hoeffnagel

Nadenken over mobiele strategie met de PQR Experience App

Cloud integrator PQR lanceert de PQR Experience App, de mobiele app die een bezoek aan het PQR Experience Center (PEC) ondersteunt. De app maakt gebruik van het Aruba Meridian Mobile App platform en beacons. De app is gezamenlijk ontwikkeld door PQR, Sparked en Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise Company.

Het PQR Experience Center is ontworpen voor eindgebruikers die nadenken over vraagstukken die met flexibele IT te maken hebben. In het Experience Center maken zij kennis met de nieuwste technologieën, oplossingen en best practices. Zij ervaren aan den lijve hoe het is om mobiele werker, thuiswerker of kantoorwerker te zijn. De PQR Experience App heeft een spilfunctie tijdens de PQR Experience en laat de gebruiker kennis maken met mobiel afspraken maken en beheren, indoornavigatie, locatiegebaseerde berichtgeving, contact en informatie verkrijgen.

Drie use cases, beacontechnologie en de juiste app-ontwikkelaar
PQR heeft drie use cases beschreven: bezoekers van een ziekenhuis, museum en gemeente krijgen door middel van de app informatie. Deze use cases zijn in vrijwel alle branches toepasbaar. Door slim gebruik te maken van mobiele technieken worden mensen actief geïnformeerd en vinden ze eenvoudiger de weg binnen een pand. 

De Aruba beacons zenden radiosignalen uit die worden opgepikt door zowel iOS- als Android-apparatuur waarop de mobiele app op basis van het Aruba Meridian-platform is geïnstalleerd. Sparked heeft de app technisch ontwikkeld en maakt van de smartphone een instrument voor indoor-locatiebepaling en –navigatie, locatiegebaseerde pushberichten en andere locatiegebaseerde interactieve mobiele diensten.

Mogelijkheden in de praktijk
De app geeft een concreet beeld van mobiele mogelijkheden in de dagelijkse praktijk. Het demonstreert hoe organisaties op een relatief eenvoudige manier de dienstverlening aan klanten en bezoekers significant kunnen verbeteren. Door de combinatie van een bezoek aan het PQR Experience Center en de use cases in de app wil PQR organisaties laten nadenken over de mobiele strategie die past bij het realiseren van bedrijfsdoelstellingen.

In het PQR Experience Center kunnen gebruikers zelf ervaren wat Mobile Engagement in de praktijk betekent. De PQR Experience App is beschikbaar in de Apple App Store of de Google Play Store. Via de app kunnen gebruikers zelf de voordelen ervaren van indoornavigatie en het proactief en ‘persoonlijk’ informeren van gasten.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Mobility