Redactie - 27 september 2016

Hotelbeds Group transformeert HR

Hotelbeds Group gaat gebruikmaken van Workday Human Capital Management (HCM) om zijn HR- en talentmanagement te transformeren. De vooraanstaande aanbieder van diensten in travel, kiest met Workday voor een modern, cloud-gebaseerd HR-systeem dat de betrokkenheid van werknemers vergroot en leidt tot beter geïnformeerde beslissingen op basis van real-time rapportages.

Workday maakt het voor Hotelbeds Group mogelijk om HR-activiteiten te stroomlijnen zodat HR-managers meer ruimte krijgen voor strategische activiteiten en initiatieven. Naast verschillende andere voordelen, betekent het migreren van HR-processen van een on-premise oplossing naar een betrouwbaar cloud-systeem, dat toegang door werknemers onafhankelijk van locatie mogelijk wordt en HotelBeds Group niet langer tijd kwijt is aan kostbare en tijdrovende upgrades.

Bestuurders van Workday en Hotelbeds Group geven de volgende reacties op het nieuws:

“Wij willen dat ons HR-team meer strategisch kan opereren en meer waarde voor de business creëert, zodat we een competitief voordeel voor de organisatie scheppen en we de gebruikservaring van werknemers en managers verbeteren”, zegt Elena Pérez Cabello, HR-directeur van Hotelbeds Group. “Met Workday hebben we alle HR-informatie over onze werknemers samengebracht in één uniform systeem dat werknemers in staat stelt de juiste informatie op het juiste moment te benaderen, zodat ze de behoeften van de business nu en in de toekomst kunnen ondersteunen.”

“Nu de reisbranche flinke veranderingen blijft doormaken en de vraag naar meer gepersonaliseerde klantervaringen toeneemt, is het voor bedrijven essentieel om te kunnen beschikken over een uniforme, wereldwijde blik op HR-informatie, om zo het volledig potentieel van het personeelsbestand te ontlokken”, reageert Chano Fernandez, president EMEA & APJ bij Workday. “Branche ontwrichtende bedrijven als Hotelbeds, verplaatsen HR naar de cloud om hun mensen gebruik te laten maken van de data die ze nodig hebben om effectiever te zijn, klantenservice te verbeteren en het onderscheidend vermogen van het bedrijf in de markt verder te vergroten.”