Redactie - 22 augustus 2016

ABN AMRO kiest voor headsets van Sennheiser

Het advies en service center van ABN AMRO staat continu in contact met klanten. Het spreekt voor zich dat het belangrijk is die geruisloos te kunnen verstaan. Dat was tot voor kort niet altijd het geval. Dankzij Sennheiser is daar verandering in gekomen.

“Er kwamen tot vorig jaar regelmatig klachten van klanten over de achtergrondgeluiden”, vertelt Leo Hessing, als Project Officer van het advies en service center van ABN AMRO onder andere verantwoordelijk voor ICT en facility. En dus moest er iets gebeuren. “Onze eerste gedachte was dat we de omgeving moesten aanpassen. We hebben geluidsisolerende maatregelen genomen. Dat leverde echter te weinig resultaat op.”

Headsets
Dus keek Hessing verder. “De volgende stap was dat we zouden kijken of het aan de headsets lag.” Daarbij ging de bank niet over één nacht ijs. Vier medewerkers werden benoemd tot adviseur en er werd een speciaal testprogramma gemaakt dat de headsets onder allerlei omstandigheden vergelijkt. “Onze headsetleverancier zorgde voor de headsets. Bij de eerste paar testen met andere merken merkten we nog niet zo veel verschil. Toen kwamen ze met producten van Sennheiser. We zagen direct een enorme verbetering. Het was duidelijk dat zij de beste waren.”

Op alle vestigingen van het advies- en service center - Nijmegen, Zwolle, Breda, Amsterdam en Rotterdam - is er nu voor headsets voor Sennheiser gekozen. Dat bevalt erg goed, verzekert Hessing. Ook de medewerkers zijn zeer tevreden. “Als je constant bijgeluiden hoort, is dat aan het eind van de dag toch erg vermoeiend. Nu hoor je alleen maar een stem, en dat maakt het veel makkelijker om je op het gesprek te concentreren”, wordt er gezegd. “Het contact met de klant is veel makkelijker geworden. Vroeger viel het geluid vaak weg. Je kunt elkaar nu veel beter verstaan."

Uiteenlopende vragen
En dat is niet onbelangrijk, want klanten kunnen bij het advies- en service terecht voor precies dezelfde zaken waarvoor ze ook naar een bankkantoor gaan. En dat zijn uiteenlopende dingen, die ook nog eens erg belangrijk voor klanten zijn. “Van het openen van een rekening, tot vragen over een hypotheek, beleggingen of een levensverzekering”, legt Hessing uit.

Het familiebedrijf Sennheiser is onder andere bekend als fabrikant van microfoons en hoofdtelefoons voor consumenten. Maar met haar zakelijke headsets timmert het de laatste tijd stevig aan de weg. Die producten zijn onder andere voorzien van noice canceling, waarmee omgevingsgeluid volledig wordt weggefilterd. “De keuze voor Sennheiser is echt een heel goede geweest”, concludeert Leo Hessing niet voor niets.

In het kort

  • Bedrijf: ABN AMRO advies en service center 
  • Locaties: Nijmegen, Zwolle, Breda, Amsterdam, Rotterdam 
  • Aantal medewerkers: 900 
  • Website: www.abnamro.nl 
  • Headsets: DW Pro 2

Meer informatie over deze case is te vinden op www.sennheiser.com/abn-amro

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024