Agile zorgt voor balans tussen Innovatie, Marktaandeel en Kosten

Agile zorgt voor balans tussen Innovatie, Marktaandeel en Kosten

25-07-2016 | door: Redactie

Agile zorgt voor balans tussen Innovatie, Marktaandeel en Kosten

Organisaties blijken een Agile transformatie uit te voeren om de balans weer terug te brengen in hoeveelheid tijd, die besteed wordt aan realiseren van kostenbesparingen, het vergroten van het marktaandeel (door time-to-market versnelling) en de aandacht voor nieuwe product-innovaties. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder ruim 300 organisaties, dat is uitgevoerd door Xebia.
 
Transformatie starten
Gevraagd naar een rangorde van belangrijke criteria komt voor een Agile transformatie van de organisatie komt bij 27 procent ‘cost control’ de eerste plaats. Bij respectievelijk 26 en 20 procent is de belangrijkste reden voor het starten met een Agile transformatie ‘Time-to-Market’ of ‘Innovatie’.  Het is wel opmerkelijk dat ‘ongewenst verloop van personeel’ in veel mindere mate de belangrijkste reden is om met een Agile transformatie te starten.
 
Klantgericht
Een Agile transformatie brengt de zogenoemde ‘Agile Survival Driehoek’ met zich, welke de  balans in focus tussen innovatie, kosten en marktaandeel blijvend herstelt. Er ontstaat een gezonde focus op klantgerichte product-innovaties. Hierdoor kan de concurrentiestrijd aangegaan met - en gewonnen worden van - de snelle wendbare nieuwkomers in de markt. 

Terug naar nieuws overzicht