Wouter Hoeffnagel - 03 juli 2016

Microsoft bracht niet het hoogste bod uit op LinkedIn

Microsoft nam in juni LinkedIn over. Het Amerikaanse IT-bedrijf heeft echter niet het hoogste bod uitgebracht op het social media partij. Een andere partij bood enkele miljoenen dollars meer.

Dit meldt Recode op basis van documenten die zijn ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Microsoft heeft LinkedIn gekocht voor 26,2 miljard dollar. Een andere bieder zou echter enkele miljoenen meer hebben geboden. Deze partij wordt niet bij naam genoemd in de documenten, maar vermoedelijk gaat het om Salesforce.

Cash of aandelen
Waar Microsoft 196 dollar per aandeel in LinkedIn bood, bracht Salesforce een bod van 200 dollar per aandeel uit. Het bod van Salesforce bestond echter uit een combinatie van cash en aandelen, terwijl Microsoft beloofde het overnamebedrag geheel in cash te betalen.

Daarnaast zou een overname door Salesforce moeten worden goedgekeurd door de aandeelhouders van Salesforce, terwijl dit bij Microsoft niet het geval was. Dit in combinatie met het bod in cash was volgens Recode voor LinkedIn reden het bod van Microsoft te accepteren.