Redactie - 20 april 2016

DHPA heeft een nieuwe directeur en vernieuwt zijn SLA framework

De DHPA is ook dit jaar weer volop in beweging. Zo heeft de DHPA Ruud Alaerds als nieuwe directeur gevonden ter vervanging van Michiel Steltman, die formeel afscheid heeft genomen van de DHPA. Daarnaast werken we aan een nieuw Service Level Agreement (SLA) framework, dat het huidige raamwerk gaat vervangen. 

Na een intensieve zoektocht heeft de DHPA een nieuwe directeur gevonden in Ruud Alaerds. Hij volgt Michiel Steltman op, die zijn werkzaamheden als directeur per 1 januari 2016 heeft neergelegd en is aangetreden als directeur van de Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL). 

De DHPA zocht een directeur met veel ICT-kennis en het vermogen de boodschap van de DHPA duidelijk te communiceren. Het combineren van advieswerkzaamheden en het directeurschap van de DHPA is een uitdaging. Het is noodzakelijk om pragmatisch te werk te gaan, zodat snel geschakeld kan worden en bijvoorbeeld vragen van leden of het bestuur van de DHPA tijdig beantwoord kunnen worden. We hebben daarom gezocht naar iemand die flexibel met zijn tijd kan omspringen. De nieuwe directeur die de DHPA heeft gevonden beschikt over dit vermogen. We zijn dan ook verheugd dat hij ons team wil versterken en zijn enthousiast over de toekomstige samenwerking! 

Er is ook ander nieuws. Zo werken we hard aan een vernieuwde versie van het SLA framework. Het framework, dat in 2008 is geïntroduceerd, wordt door alle DHPA deelnemers gebruikt en voldoet aan alle eisen die de DHPA stelt aan deelnemers. Deze bestaande SLA scoort in het recente onderzoek ‘CloudQuadrants: The Maturity Level of your laaS Service Level Agreement’ van cloud consultancybureau Weolcan en het internationale advocatenkantoor Arthur’s Legal erg goed. 

Het onderzoek is onder andere lovend over het grote aantal onderwerpen dat in de SLA is vastgelegd, waardoor deze klanten aanzienlijk meer zekerheid biedt dan veel andere SLA’s. Het gaat hierbij onder andere om afspraken over 24/7 ondersteuning, data management, het backuppen van data, de herstelpunt doelstelling (Recovery Point Objective) en de hersteltijd doelstelling (Recovery Time Objective).

Deze goede beoordeling is echter geen reden om stil te zitten. We werken aan een nieuwe versie van het SLA framework, dat op verschillende punten wordt verbeterd en aangepast. Deze nieuwe SLA geeft klanten van DHPA deelnemers nog meer zekerheid, iets waarmee onze deelnemers zich kunnen onderscheiden van concurrenten in zowel het binnen- als buitenland. 

Het nieuwe SLA framework is nog in ontwikkeling. Houd onze website in de gaten om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws!

Door: Sven Visser, voorzitter van de DHPA (foto)