Wouter Hoeffnagel - 21 februari 2016

Steeds meer aankopen via meerdere apparaten

Consumenten gebruiken veelal meerdere apparaten gebruiken tijdens hun aankoopproces en doen regelmatig aankopen doen op een mobiel apparaat.
Drie op de vier online aankopen gaat via meerdere apparaten of kanalen. Een derde van de kopers rondt de aankoop uiteindelijk af op een mobiel apparaat. Dit onderbouwt dat consumenten veelal meerdere apparaten gebruiken tijdens hun aankoopproces en regelmatig aankopen doen op een mobiel apparaat.

Dit blijkt uit het State of Mobile Commerce Report over het vierde kwartaal van 2015 van Criteo, leverancier van performancemarketingtechnologie. Voor het onderzoek zijn 1,4 miljard online transacties geanalyseerd. De snelle toename van mobile commerce leidt ertoe dat er bij consumenten steeds meer vraag ontstaat naar gepersonaliseerde merkervaringen.

Gebruikersprofielen begrijpen
Digitale marketeers moeten volgens Criteo verder kijken dan alleen het apparaatgebruik om consumenten te identificeren en er kopers van te maken. De sleutel tot succes ligt in het begrijpen van gebruikersprofielen op meerdere apparaten, browsers en apps om gebruikers zo een relevante ervaring te bieden tijdens het volledige winkelproces.

Het State of Mobile Commerce Report over het vierde kwartaal van 2015 is hier te vinden.