Witold Kepinski - 19 februari 2016

Cloud helpt sneller aan aanvragen van business en klanten te voldoen

Maar liefst 33,6 procent van de IT-professionals zegt dankzij de implementatie van cloud-diensten sneller aan de aanvragen van de business en klanten te kunnen voldoen. Dit blijkt uit onderzoek van Telindus onder 295 Nederlandse IT-professionals die antwoord gaven op de vraag welke impact de implementatie van cloud-diensten heeft gehad op de IT-afdeling.

Met 25,8 procent staat kostenverlaging van IT op een tweede plek, gevolgd door een toename in tijd voor innovatieve projecten (20,3%). Ook heeft 12,5 procent van de ondervraagden aangegeven geen voordelen te ervaren.

De implementatie van cloud-diensten biedt de IT-afdeling ruimte en mogelijkheden om werkzaamheden anders in te richten dan voorheen. De IT-afdeling heeft hierdoor niet alleen meer tijd om innovatieve IT-projecten op te pakken, maar ervaart ook een hogere beschikbaarheid dan voorheen. De flexibelere schaalbaarheid door de inzet van cloud-diensten en de toenemende beschikbaarheid zorgen ervoor dat IT effectiever kan bijdragen aan het behalen van gestelde bedrijfsdoelstellingen.

Harm de Haan (foto), Manager Consultancy en Advisory Board member bij Telindus: “Het is mooi om te zien dat bij veel bedrijven de slagkracht omhoog gaat na het inzetten van cloud-diensten. Het is belangrijk dat vanuit een langetermijnvisie gekozen wordt voor de implementatie van cloud-diensten en dat het niet een doel op zich is. Op deze manier kan het beste bepaald worden op welke vlakken cloud het meeste resultaat oplevert, zodat diensten op de meest effectieve plek afgenomen kunnen worden. Dit maakt cloud een prachtig middel om als bedrijf te innoveren en de gestelde bedrijfsdoelstellingen te behalen.”

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024