Tele2 Zakelijk

 

Onze missie
Telecommunicatie is onnodig ingewikkeld geworden. Wij geloven dat dit anders kan en bieden oplossingen die eenvoudig, betaalbaar en beheersbaar zijn, zonder daarbij concessies te doen aan kwaliteit. Wij gaan altijd verder voor onze klanten. Met onze dienstverlening bieden we hen een wereld aan communicatie- en samenwerkingsmogelijkheden.

Geschiedenis
Tele2 Groep is onderdeel van de Kinnevik Group, opgericht in 1936. Een Zweeds familiebedrijf dat zijn kapitaal verdiend heeft in de lokale hout- en staalindustrie. En daarna voornamelijk heeft geïnvesteerd in bedrijven in de nieuwe wereld van media en telecom. Al deze bedrijven hebben één belangrijke eigenschap gemeen; het zijn organisaties die de gevestigde orde uitdagen door andere business modellen te hanteren om zo klanten een echt alternatief bieden.

De Tele2 Groep is opgericht in 1993 en is één van de snelst groeiende telecom bedrijven in Europa. Met 3500 medewerkers in 9 landen bedienen we ruim 13 miljoen klanten, die op ons vertrouwen voor hun dagelijkse spraak- en datacommunicatie. Wij voorzien hun daarin met onze dienstverlening rond mobiele, vaste en datadiensten die we altijd bieden tegen de beste prijs-kwaliteit.

Tele2 in Nederland
In Nederland zijn we sinds 1996 actief. We komen voort uit Versatel dat in 1995 een alternatief introduceerde voor dure vaste telefonie in de zakelijke markt. In 1999 rolden we een landelijk dekkend glasvezelnetwerk uit en in 2002 waren we de eerste aanbieder van IP-VPN diensten in Nederland. In 2007 neemt Tele2 Versatel over en blijven we doorgroeien. Met de overname van BBeyond in 2010 hebben we ons portfolio aan breedbanddiensten uitgebreid. Rond diezelfde tijd zagen we een nieuwe mogelijkheid om de mobiele markt te betreden.
We beschikken over een eigen landelijk glasvezelnetwerk, de fundering van onze diensten. De afgelopen jaren hebben we ons portfolio van communicatie- en samenwerkingsdiensten verder gecompleteerd, door de introductie van oplossingen voor integratie van vaste en mobiele telefonie, Unified Communications en Machine to Machine.

Tele2 Mobiel 4G
Van marktwerking op de mobiele markt was in Nederland tot voor kort eigenlijk geen sprake. De drie bestaande aanbieders verdeelden de taart en hielden de prijzen kunstmatig hoog. Met als consequentie: de hoogste dataprijzen in Europa en het laagste dataverbruik.

De overheid heeft het ontbreken van echte marktwerking ook onderkend en besloten dat er bij de frequentieveiling in 2012 ruimte moest komen voor een vierde aanbieder van mobiele telefonie. Tele2 heeft tijdens die veiling de ideale frequenties verkregen om een kwalitatieve in- en outdoor dekking te realiseren (800 Mhz en 2600 MHz band).
Met ons landelijk dekkend netwerk bereiken we vandaag de dag meer dan 98% van de Nederlandse bevolking. Bij de verdere optimalisering en dimensionering van ons 4G netwerk maken we gebruik van de kennis en expertise van onze Zweedse collega’s. Tele2 Zweden heeft sinds 2012 een eigen 4G netwerk dat in 2014 is beoordeeld als het beste 4G netwerk ter wereld!
Daarnaast maken we bij de uitrol van ons netwerk, waar mogelijk gebruik van bestaande infrastructuur van een andere provider. Hierdoor zijn we in staat om kosten laag te houden en liften we slim mee op opstelpunten en delen we bepaalde hardware. Op die manier kunnen we onze klanten tegen aanzienlijk lagere kosten een optimale netwerkervaring bieden.

Tele2 2016
Anno 2016 maken 1,1 miljoen klanten gebruik van onze diensten. Wij verbinden zakelijk Nederland: van pinautomaat op de hoek tot de telefoon van onze premier. En of u nu reist met de NS, geld opneemt bij een geldautomaat of iets afrekent bij de Bijenkorf of luistert naar Q-Music; bijna iedereen heeft bijna iedere dag iets te maken met de diensten of netwerken van Tele2.
We zijn - dankzij het vertrouwen van onze klanten - uitgegroeid tot de tweede speler op het gebied van vaste telefonie en datadiensten. En iedere dag weer staan we met 1000 betrokken medewerkers klaar om onze klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden. Zodat zij zich volledig kunnen focussen op hun business. Reden om tevreden achterover te leunen? Integendeel.

Blijven inspelen op de vraag van onze klanten is een van onze sterkste punten. Telecommunicatie is onnodig ingewikkeld geworden en wij geloven dat dit anders kan. Dat communicatieoplossingen gemakkelijk, eenvoudig en schaalbaar moeten zijn in te passen in iedere organisatie, zonder concessies te doen aan kwaliteit. Wij gaan altijd verder voor onze klanten. Met onze persoonlijke dienstverlening bieden we hen een wereld aan communicatie- en samenwerkingsmogelijkheden. Slimmer en voor minder.

http://www.tele2.nl