Wouter Hoeffnagel - 21 januari 2016

Bedrijven zijn steeds beter in staat grote datasets te analyseren

Bedrijven zijn steeds beter in staat big data analyses uit te voeren. Daarnaast geven managers aan meer winst te halen uit collaboratieve en innovatieve acties, en zijn zij optimistisch over de ‘digitale revolutie’

Dit blijkt uit de GE Global Innovation Barometer 2016, waarvoor 2.748 managers zijn ondervraagd. 73% van de managers geeft aan dat hun vermogen grote datasets te analyseren in het afgelopen jaar is verbeterd. Dit percentage lag in 2014 nog op 43%.

Collaboratieve en innovatieve acties
Collaboratieve en innovatieve acties leveren veel bedrijven meer omzet en winst op. 77% geeft aan hier positieve financiële resultaten uit te halen, ten opzichte van 64% in 2014. 68% van de managers staat daarnaast open voor het deze van risico’s die verbonden zijn aan innovatie.

Slechts weinig managers vrezen de digitale revolutie. 17% van de managers verwacht dat de digitale revolutie een negatieve impact zal hebben op hun bedrijf. Tegelijkertijd blijken bedrijven in gevestigde markten meer moeite te hebben met marktverstorende te komen dan opkomende markten. Zo geeft 76% van de Amerikaanse en 68% van de Franse managers aan hier moeite mee te hebben, ten opzichte van 51% van de Chinese en 47% van de Indonesische managers.

Infographic
Alle resultaten van de GE Global Innovation Barometer 2016 zijn verzameld in een infographic. Deze is hier te vinden.