Wouter Hoeffnagel - 02 december 2015

Stagebemiddelaar brengt klantbeheer en salesactiviteiten onder in de cloud

Salesforce stelt haar cloud-platform beschikbaar aan Integrand, de grootste academische stagebemiddelaar van Nederland. De stichting brengt zowel het klant- en studentbeheer als de salesactiviteiten en het managen van evenementen onder in het platform. De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Salesforce.org, de tak van Salesforce die zich bezighoudt met non-profits en educatieve instellingen.

Om de rol van bemiddelaar tussen academische studenten en het Nederlandse bedrijfsleven goed uit te kunnen voeren, is het voor Integrand belangrijk beide partijen op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien. Het cloud-platform van Salesforce maakt dit mogelijk en zorgt dat taken efficiënter kunnen worden uitgevoerd. Bart Bloothoofd, operations manager bij Integrand: “We kunnen nu met minder mankracht, meer taken uitvoeren. Het salesteam verkoopt bijvoorbeeld drie keer zoveel als voorgaande jaren. De tijd die we hiermee vrijspelen, zetten we in voor de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Daarnaast zorgt het platform ervoor dat we intern beter kunnen samenwerken. Iedereen binnen Integrand, of ze nu onderdeel zijn van het salesteam, werving en selectie doen of evenementen managen, kan nu bij dezelfde data. Hierdoor kunnen we studenten en bedrijven sneller dan ooit tevoren met elkaar in contact brengen.”

De samenwerking tussen Salesforce en Integrand is onderdeel van het 1-1-1 model van Salesforce. Dit houdt in dat Salesforce 1% van de inkomsten, 1% van de producten en 1% van de tijd van werknemers inzet voor de gemeenschap. Als onderdeel van het 1-1-1 model krijgt het personeel van Salesforce maximaal zes betaalde dagen per jaar om zich in te zetten voor non-profitorganisaties. Daarnaast stelt Salesforce zijn technologieën beschikbaar aan non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen via een gespecialiseerde tak, Salesforce.org.