Wouter Hoeffnagel - 15 oktober 2015

Privacy van klanten bij online samenwerken baart financiële professionals zorgen

Professionals uit de financiële branche maken zich steeds meer zorgen om de privacy van klanten als het gaat om online samenwerken. 39 procent is van mening dat online samenwerken een bedreiging is voor de privacy van klanten. Vorig jaar lag dat percentage nog op 25 procent.

Dat blijkt uit onderzoek van Hyarchis, leverancier van content- en online samenwerkingsoplossingen, dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect onder 498 professionals werkzaam in de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. 37 procent van de respondenten geeft aan veel online samen te werken met externe partijen. 30% stelt dit zelden te doen. Ondanks de steeds groter wordende zorg om de privacy van klanten, blijft online samenwerken met klanten stijgen in populariteit. Het percentage professionals dat veel online samenwerkt lag in 2014 met 28 procent beduidend lager.

Professionals uit de financiële branche zijn tevreden over de efficiëntie van online samenwerken. Uit het onderzoeksrapport blijkt dat 65 procent van de respondenten de efficiëntie van online samenwerken met klanten als goed tot zeer goed beoordeelt. Slechts 4 procent vindt de efficiëntie slecht tot zeer slecht.