Wouter Hoeffnagel - 22 september 2015

Helft van de MKB’ers maakt geen gebruik van SEO

De helft van de MKB’ers besteedt geen aandacht aan zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit terwijl driekwart van de ondervraagde MKB’ers het wel belangrijk vindt met hun bedrijfswebsite op een goede positie in de zoekresultaten van Google te eindigen.

Dit blijkt uit uit onderzoek van hostingprovider Argeweb. MKB’ers noemen drie redenen om geen aandacht te besteden aan SEO. 29% geeft aan hier te weinig kennis over te hebben om zelf hun website te kunnen optimaliseren voor zoekmachines. Ruim een kwart (26%) vindt de inzet van SEO te duur. De overige 45% stelt dat hun bedrijf SEO niet nodig heeft.

43% van de ondervraagde MKB’ers heeft inzicht in het percentage klanten dat via Google in aanraking is gekomen met hun bedrijf. Deze groep geeft aan dat tot 10% van de hun klanten via Google binnenkomt. Ruim 17% van de bedrijven haalt tot 20% van de klanten binnen via Google. 13% van de MKB’ers heeft geen idee of hun klanten via resultaten van zoekmachines in aanraking komen met hun bedrijf.