Wouter Hoeffnagel - 03 juni 2015

Monsterboard helpt talent te zoeken via social media

Monsterboard lanceert Monster Social Job Ads op de Nederlandse markt. Monster Social Jobs Ads is een geautomatiseerde oplossing voor social job advertising. Met behulp van Social Job Ads, die via Twitter worden verspreid, worden vacatures getoond aan zowel actieve als passieve werkzoekenden. Gerichte targeting zorgt ervoor dat de vacature alleen getoond wordt aan relevante kandidaten. De advertenties bieden meetbare en gespecificeerde resultaten.

Met Monster Social Job Ads wil Monsterboard inspelen op het veranderende online recruitment landschap en wil het bedrijf talent kunnen koppelen aan de beste banen. De tool zorgt voor een groter bereik van vacatures onder de latent werkzoekende, een groep die normaliter volgens Monsterboard lastig te bereiken is.

Specifieke targeting
Het product gebruikt technologie die carrière- en werkgerelateerde data aggregeert uit meer dan 100 verschillende online bronnen. Hiervoor wordt ook de cv-database van Monsterboard en TalentBin by Monster gebruikt. Zo blijven alleen kandidaten over die geschikt zijn voor de functie. Dit biedt werkgevers de mogelijkheid om meer kwalitatieve kandidaten te vinden.

Na een eenmalige installatie wordt een vacature op Monsterboard of op de eigen website van de werkgever automatisch omgezet in een doelgerichte social media campagne. De Social Job Ad bevat onder andere bedrijfsnaam, functietitel en –omschrijving, gevraagde skills, en salarisindicatie. Via de ‘apply button’ kunnen mensen direct reageren. De advertenties zijn ook geschikt voor de mobiele Twitterapplicatie.