BlackBerry-CEO Chen: ‘Werknemers overtuigen van softwarefocus kost moeite’
11-05-2015

BlackBerry-CEO Chen: ‘Werknemers overtuigen van softwarefocus kost moeite’

BlackBerry is sinds enige tijd een geheel nieuwe richting opgeslagen. Het bedrijf was ooit marktleider in smartphones, maar heeft deze tijd achter zich gelaten en richt zich nu volledig op software. Medewerkers blijken echter moeite te hebben met deze omslag.

Dit zei John Chen, topman van BlackBerry, op een event van de Greater Kitchener-Waterloo Chamber of Commerce in het Canadese Waterloo. BlackBerry heeft onlangs een reorganisatie doorgevoerd om de nieuwe focus op software vorm te geven. Het is volgens Chen echter een uitdaging medewerkers te overtuigen dat BlackBerry de smartphone achter zich heeft gelaten. Werknemers zouden BlackBerry blijven zich als een leidende speler op de smartphonemarkt.

Chen stelt dat de reputatie van BlackBerry het bedrijf ook op andere gebieden in de weg staat. “Niet lang geleden verkeerde ons bedrijf in grote problemen. We zijn inmiddels uit de financiële problemen gekomen, maar hebben nog geen groei laten zien. Tot dit gebeurt zal niemand snel onze producten aanschaffen”, legde Chen uit.

Terug naar nieuws overzicht