Modeketen complementeert IT-outfit met Oracle Retail

31-01-2015 | door: Redactie

Modeketen complementeert IT-outfit met Oracle Retail

Steeds weer veranderende stijlen en verschillende kleuren, maten en accessoires – fashionretailers staan altijd voor de uitdaging hoe ze anticiperen op klantrespons en ervoor zorgen dat de juiste samenstelling online en in de winkels beschikbaar is bij de start van een nieuw seizoen. Forever 21 profiteert nu van de geavanceerde optimalisatietechnologie van Oracle. De populaire fashionretailer gebruikt Oracle Retail Merchandise Planning- en Optimization-oplossingen, die helpen de vraag te voorspellen en het assortiment daarop af te stemmen om zo te voldoen aan de verwachtingen van de klant.

Fashionretailer Forever 21, op dit moment de vijfde grootste winkelketen in de Verenigde Staten, heeft Oracle Retail Assortment Planning and Size Profile Optimization geïmplementeerd. Deze oplossing helpt garanderen dat de kleding en accessoires die het bedrijf elke week in de winkels plaatst datgene is waarnaar klanten op zoek zijn. En dat helpt weer de aanhoudende groei te stimuleren.

Forever 21 verwacht in de komende drie jaar zeshonderd nieuwe winkels te openen. Het Oracle-systeem helpt het inkoopteam de groei te ondersteunen met meer gestroomlijnde en effectieve processen. Met het systeem is te voorspellen wanneer er vraag is naar specifieke items en in welke kleur, stijl en hoeveelheden – en dat op al zijn zes websites en bij de corporate, franchise- en joint-venture- fysieke locaties in 43 landen.

Met de opties in Oracle Retail Assortment Planning and Size Profile Optimization kan Forever 21 datagedreven beslissingen nemen en zo optimale assortimenten creëren op basis van bepalende factoren als maten, prijs, stof en andere variabelen die van invloed zijn op de verkoop.

De Oracle Retail-oplossing stelt Forever 21 in staat planningsbeslissingen te verbeteren op basis van bottom-up data uit zijn businessunits. Daarbij houdt de oplossing rekening met het rappe tempo waarin stijlen veranderen, het aantal SKU’s (Stock Keeping Units), seizoensinvloeden en de vraag naar maten, maar ook de productvervaardigingseisen en Average Unit Retail-kosten.

Om de implementatie te versnellen en vlottere upgrades in de toekomst mogelijk te maken, was het motto van Forever 21 voor deze implementatie ‘Keep it Simple’. Daarom vermeed het bedrijf maatwerk en ging het voor de uitgebreide functionaliteit van de Oracle Retail-planningsoplossing.

Forever 21 werkte samen met Oracle en Veltio, een Gold-level-member van het Oracle PartnerNetwork, voor de lancering van de oplossing in mei 2014. Het implementatieproces nam negen maanden in beslag en omvatte data-opschoning, het testen van het design en het creëren van draagvlak.

 

Terug naar nieuws overzicht