SLTN Inter Access ontzorgt ICT!
14-05-2014

SLTN Inter Access ontzorgt ICT!

SLTN, opgericht in 1997 door Eugene Tuijnman en met name actief in het datacenter als system integrator, nam medio oktober 2013 het ICT bedrijf Inter Access over. Door deze overname ontstond een middelgrote ICT onderneming met ruim 700 medewerkers en 150 miljoen euro omzet. Met als financiele (groot)aandeelhouder Rabobank aan boord lijkt het logisch dat SLTN Inter Access een verdere groei voorziet en een vooraanstaande rol in Nederland wil gaan spelen in de gefragmenteerde ICT markt. Een exclusief interview van Executive People met Eugene Tuijnman, CEO van SLTN Inter Access waarin hij de nieuwe combinatie toelicht en hoe hij kijkt naar de veranderende IT markt.

SLTN Inter Access ontzorgt ICT, maar hoe doen jullie dit dan?

“Tja, dat is niet in een paar zinnen uit te leggen” zegt Eugene Tuijnman met een glimlach. ““Ik vergelijk IT nog steeds met de auto industrie. Die is veel volwassener dan onze IT industrie. Een auto fabrikant is zowel Architect, Producent, System- en Solution Integrator en Managed Service provider. En we hoeven al lang niet meer steeds naar de werkplaats; firmware upgrade kan remote: “maar dan moet u wel even stilstaan”. Maar, we maken als IT industrie ook stappen in de goede richting.Integrated Systems zoals Vblock, Flexpod en Pure Systems. Nog niet zo perfect als een auto, maar de eerste stappen zijn er. Het laatste decennium is ook lease niet meer weg te denken als de facto gebruik- en betaalmodel. Een SUV met 5 zitplaatsen, een all-in prijs voor 40.000 km per jaar en een SLA voor de beschikbaarheid. En dat allemaal op basis van een vaste periodieke prijs zonder up-front investeringen. En het allermooiste? Al heb je 100 of meer van deze voertuigen, monteurs hoef je niet in dienst te hebben. En als u dit vergelijkt met de IT sector?Gebruiken versus Kopen? Opexversus Kapex? Dus dat is Cloud?“

“SLTN Inter Access wil juist acteren als een auto fabrikant en de klantontzorgen op het gebied van ICT.  Gebruiken en liever niet kopen maar wel met de gewenste functionaliteit en tegen een voorspelbare prijs en beschikbaarheid.En geen monteurs meer in dienst.”

“Om deze visie te kunnen faciliteren naar onze klanten moet onze organisatie ook op een dergelijke wijze zijn ingericht. Klanttevredenheid is enorm belangrijk. Klanten zijn geen nummer en kwaliteitsprocessen zoals bijvoorbeeld ISO certificeringen moeten verankerd zijn in de organisatie.”  Aldus Tuijnman.

“SLTN Inter Access heeft haar klanten ingedeeld in sectoren. Dit zijn General Business, Finance, Healthcare en Government. Vanuit deze structuur werken heeft flinke voordelen want onze medewerkers zijn materie deskundig en kunnen zich dus verplaatsen in de problematiek van de klanten”.

“Los van de klant benadering kun je in feite het bedrijf opknippen in drie delen. Uitgaande van de volgorde van het OSI model beginnen we met het 1e deel:

Infrastructuren met daarin Cloud, Hard- en Software ten behoeve van Datacenters, werkplekken en de infrastructurele dienstverlening daar omtrent, inclusief managed services.
Deel twee bestaat uit de Applicatie solutions.  SLTN Inter Access beschikt onder andere over 8 Gold en 7 Silver certificeringen van Microsoft en is Platinum partner van Oracle en Premier partner van IBM. Veel kennis van- en uitstekende relatie met de genoemde vendoren. Deel 3 bestaat uit onze Consultancydivisie. Advies en begeleiding op diverse vlakken van ICT. Alle drie delen kunnen afzonderlijk naar de markt maar als geheel is het natuurlijk nog veel krachtiger” aldus Eugene Tuijnman. “ “Wij kunnen ICT specialisten leveren, projecten aangaan maar ook meerjarige managed services overeenkomsten sluiten waarbij ook het personeel van de klant kan worden overgenomen. SLTN Inter Access is hierin flexibel en volgt de behoefte van de klant. Momenteel is er bijvoorbeeld veel vraag bij klanten naar migraties van MS Windows server 2008 naar de laatste versie, MS Server 2012. Meestal leidt deze migratie ook tot vervanging van de server- en storage omgeving en de discussie naar (private) cloud maar door de vervanging van deze Microsoft producten moet ook bijvoorbeeld SQL-server naar de laatste versie en dit heeft ook weer impact op bijvoorbeeld de Sharepoint omgeving. Klanten kunnen in dit geval bij ons terecht voor deze hele stack en SLTN Inter Access kan en wil het geheel als een project uitvoeren en indien gewenst ook beheren.”

“SLTN Inter Access is altijd bezig innovatieve oplossingen en diensten te ontwikkelen. Echter, SLTN Inter Access kiest altijd voor technologie die zich al heeft bewezen. Innovatief en onderscheidend maar wel met een trackrecord en een goede support organisatie vanuit de fabrikant. Als we inzoomen op onze Cloud diensten dan hanteert SLTN het a la Carte principe. Kies wat u wilt, in de vorm die uw wilt qua SLA, periode van gebruik en kosten per verbruik. Maar we proberen wel te standaardiseren. Want hoe meer keuzes, hoe meer kosten. En des te lastiger om goede service te verlenen.”

“SLTN gebruikt Datacenter Brabant als haar ‘eigen’ Tier 3 datacenter. Het datacenter is modern, nog maar twee jaar oud, erg duurzaam en heeft ISO 9001, ISO 14001 en ISO 27001 certificeringen alsmede NEN7510. Het is carrier neutraal en het ligt ruim boven NAP.” “Het meest verkocht, naast IAAS (Infrastructuur As A Service) en PAAS (Platform As A Service), worden momenteel Cloud diensten zoals BAAS (Backup As A Service), AAAS (Archiving As A Service) en DRAAS (Disaster Recovery As A Service) gevraagd.Er zit natuurlijk overlap maar ook onderlinge aanvulling in deze diensten. Maar, klanten kunnen a la Carte kiezen. Vooraf geen investeringen, flexibiliteit in het gebruik en overzichtelijke kosten.“

“Maar laten we los van techniek niet vergeten dat we ons dagelijkse werk doen vanuit drie belangrijke uitgangspunten die wat ons betreft juist het verschil maken.
SLTN Inter Access ontzorgt ICT. Maar wel met  Kwaliteit, Passie en Innovatie! En juist dat maakt het verschil.” Besluit Eugene Tuijnman.

Terug naar nieuws overzicht