‘Instant messaging-apps zijn in 2015 voor het eerst populairder dan social media’
05-01-2015 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

‘Instant messaging-apps zijn in 2015 voor het eerst populairder dan social media’

De populariteit van instant messaging groeit razendsnel. De afgelopen twee jaar hebben instant messaging-apps aanzienlijk sneller gebruikers weten te winnen dan sociale netwerken. Social media wordt dit jaar naar verwachting dan ook van de troon gestoten door instant messaging-apps als het communicatiemiddel met de meeste gebruikers.

Dit voorspelde venture capitalist Fred Wilson onlangs. Cijfers van BI Intelligence, de onderzoekstak van Business Insider, ondersteunen de voorspelling van de analist. De cijfers tonen aan dat instant messaging apps sinds eind 2012 in een hoog tempo aan populariteit winnen. Eind 2012 gebruikte minder dan 500 miljoen gebruikers instant messaging-apps. Dit aantal is inmiddels opgelopen tot bijna twee miljard.

Sociale netwerken blijven eveneens nieuwe gebruikers aantrekken en groeien naar verwachting eveneens in 2015. Ruim twee miljard gebruikers maken vandaag de dag gebruik van social media. De groei is echter langzamer dan die van instant messaging apps, waardoor de apps naar verwachting dit jaar meer gebruikers krijgen dan social media. Voor bedrijven biedt dit de mogelijkheid nieuwe kansen op het gebied van marketing te verkennen.

Terug naar nieuws overzicht