“Unieke cocktail in het bestaande IT-landschap”
16-11-2014 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

“Unieke cocktail in het bestaande IT-landschap”

Oracle start met de distributie van zijn Oracle cloud services via distributeurs, waaronder Tech Data, Avnet en Arrow Electronics. Dit meldt Bas Diepen, Director Alliances & Channels Oracle Benelux tijdens de Oracle OpenWorld conferentie die onlangs in San Francisco werd gehouden. Ongeveer 450 Nederlandse partners, klanten en medewerkers waren aanwezig op het jaarlijkse evenement.

Oracle wil via zijn Oracle PartnerNetwork (OPN) meer van zijn cloud services verkopen via resellers. Daarvoor introduceert Oracle een speciaal programma waarbij een aantal Oracle SaaS-producten kunnen worden verkocht, aldus Diepen. “Het gaat om Oracle cloud-producten zoals CRM, Taleo talent management platform, Human Capital Management (HCM) platform en Oracle Customer Service Automation Cloud.”

OPN leden worden ondersteunt via Oracle Cloud Connection, een online community waar partners terecht kunnen voor cloud resources, informatie en tools om de beste cloud oplossingen aan bestaande en nieuwe klanten te bieden. Er zijn wereldwijd 15.000 geregistreerde Oracle Cloud specialisten. Volgens Diepen zijn partners cruciaal voor de verdere groei van Oracle, zowel on-premise, als in de cloud. Het hele partner ecosysteem is strategisch. Oracle Partners zorgen voor meer business in de markt als ze de hele Oracle stack verkopen. “Partners worden nauw betrokken bij onze cloud-strategie en kunnen zich specialiseren.“

Inmiddels verkopen Nederlandse partners vaker cloud-diensten. SLTN Inter Access heeft als eerste Oracle partner in de Benelux een opdracht verworven om Oracle Finance & Procurement op basis van de Oracle Cloud Service te implementeren. Door het winnen van deze opdracht wordt SLTN Inter Access de preferred partner van HE Tubing voor de implementatie van hun nieuwe financiële- en inkoopsoftware, welke betrokken zal worden vanuit de (Oracle) Cloud.

Diepen is enthousiast dat Oracle partners vaker met elkaar samenwerken waarbij specialisaties worden gebundeld tot een oplossing. “Zo bundelen Oracle, iRent en VX Company hun krachten in big data-leaseoplossingen. In deze samenwerking levert Oracle de Big Data Appliance, een Oracle Engineered System dat is geoptimaliseerd voor het verzamelen, ordenen en laden van ongestructureerde gegevens. Om de big data-oplossingen van Oracle in de markt te zetten en proactief te promoten, schaften iRent en VX Company de Big Data Appliance aan. Ze ontwikkelden een Demo Center waarin ze de big data-oplossing laten zien aan klanten en prospects. Naast dit Demo Center bieden iRent en VX Company klanten de mogelijkheid zelf demo’s te draaien met de Big Data Appliance op hun eigen locatie.”

Diepen is trots dat de Nederlandse Oracle partner AMIS tijdens Oracle OpenWorld in San Francisco verkozen werd tot EMEA Middleware Partner of the Year 2014. AMIS werd geëerd vanwege zijn kennis rond Oracle Fusion Middleware. Deze award is onderdeel van de Oracle Excellence Awards voor Oracle Partner Netwerk (OPN) leden. Zo bezit AMIS OPN specialisaties in Oracle Service Oriented Architecture, Oracle Business Process Management, Oracle WebLogic Server, Oracle Application Development Framework, Oracle Enterprise Manager, Oracle Database, Oracle Linux en Oracle Exalogic Elastic Cloud.

Oracle Partner Innovation Tour: een unieke cocktail

Oracle Benelux organiseerde voor de vierde keer de Oracle Partner Innovation Tour. Tijdens deze tour neemt Oracle zijn partners mee en worden innovatieve IT-bedrijven in Silicon Valley bezocht zoals AirBnB, Electronic Arts en Pebble, maker van smartwatches. Partners die meededen waren onder andere Unit4, Insight, Software One, Sogeti, Capgemini, Accenture, VX Company, iRent, SLTN en distributeurs Tech Data, Avnet en Arrow. Eugene Tuijnman van SLTN over de tour: “Oracle is er wederom in geslaagd een unieke propositie te presenteren. De combinatie Oracle OpenWorld, het in Silicon Valley bezoeken van een aantal start-ups en innovatieve, doch inmiddels gevestigde Tech bedrijven alsmede het ruim een week samenbrengen van meer dan 30 C-level managers van verschillende Oracle businesspartners, is een unieke cocktail die in het bestaande IT-landschap niet voorkomt. Gecombineerd met de uitstekende organisatie verdient de Oracle Partner Innovation Tour een tien met een griffel voor kwaliteit, innovatie en sfeer!”

Red Carpet Treatment trekt klanten door wasstraat

Na een succesvolle proef vorig jaar, organiseerde Oracle ook dit jaar weer een Red Carpet-programma tijdens Oracle OpenWorld in San Francisco. Bas Diepen: “Onze partners nodigen hun klanten uit. Deze klanten hebben we door de hele Oracle 'wasstraat' heen getrokken. We hebben echt een 'rode loper' voor ze uitgerold. In het vierdaagse programma praten klanten met allerlei executives over strategische richtingen en dat soort zaken. Klanten komen op topniveau in contact met mensen van Oracle. En het mooie is: onze partners initiëren deze deals zelf, wij helpen ze alleen”.

 

Terug naar nieuws overzicht