HP introduceert New Style of IT partner platform
26-09-2014 | door: Witold Kepinski

HP introduceert New Style of IT partner platform

HP zegt zijn HP Unison Platform en demand generatie platformen verbeterd te hebben. Deze platformen leveren end-to-end partner support gedurende de marketing en verkoopcyclus. Dit melden HP-managers tijdens het Canalys Channels Forum 2014 in Cannes (video).

HP heeft ten eerste zijn registratie, quoting en pricing processen herschreven. De nieuwe HP Discount Now en HP QuickNote oplossingen stellen de partners in staat om snel en efficiënt in te spelen op nieuwe kansen.

De nieuwe MyComp Optimizer tool voorziet partners in meer helderheid, het helpt hen om beter de compensaties en beloningen te voorspellen. De verbeteringen bestaan uit één plek om te bekijken en te monitoren van betalingen, meer transparantie in de prestaties van programmacapaciteiten en de mogelijkheid om de prestaties te simuleren om compensatie te optimaliseren, verbeteren van de voorspelbaarheid en het maximaliseren van betalingen.

Met de verbeteringen in lead en opportunity management voorziet HP in een nieuw gestructureerd proces voor het doorgeven en managen van leads, één locatie voor reviewing, het aanpassen en updaten van kansen, een gezamenlijk beeld van de pijplijn en inzicht geven in deals die komen.

De nieuwe market development fund (MDF) tool maakt het makkelijker voor partners om hun MDF dollars te optimaliseren en te volgen. Het helpt hun het marketing return on investment te verbeteren. De verbeteringen houden ook betere richtlijnen in, integratie met gezamenlijke business planning structuren, geautomatiseerd volgen, verbeterde verslaglegging en gestroomlijnde claimprocessen.

De Co-Marketing Zone biedt partners gemakkelijk toegang tot de middelen die ze nodig hebben, zodat ze efficiënt marketing materialen kunnen maken.

Nieuwe gezamenlijke business planning processen en tools ondersteunen de gedeelde groei en vergroten de samenwerking. De vernieuwingen bestaan ook uit consistente planning structuren tussen HP die de doelstellingen van bedrijven faciliteren, één plek om KPI’s bij te houden en kwartaal rapportages voor de gestelde doelen te monitoren. Wereldwijde uitrol van de nieuwe tools en resources is gestart en gaat door in 2015.

Een toegangspunt tot HP bronnen
De nieuwe tools worden beschikbaar gesteld door middel van een update van HP Unison Partner Portal. Deze update geeft partners toegang tot alle tools en bronnen die ze nodig hebben van HP middels een makkelijke, aanpasbare interface en 24/7 beschikbaar op desktop of mobiel. In een recent onderzoek onder HP partners bleek dat 88% van de klanten die de portal hebben gebruikt aangaven dat deze de beste is.

De HP Unison Partner Portal is ontwikkelt voor Platinum, Gold en Silver PartnerOne partners in meer dan 125 landen en wordt later deze herfst uitgerold naar nieuwe partners.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Channel