Redactie - 08 maart 2014

Consumeriz?ation-tren?d maakt gebruiker veeleisend?er

 

Avanade, aanbieder van technologiediensten en managed services, maakt de resultaten bekend van een wereldwijd onderzoek naar hoe de ‘Consumerization of IT’ de ontwikkeling van toepassingen binnen bedrijven verandert. In dit onderzoek zijn 750 IT-beslissers ondervraagd. 80 procent van hen gelooft dat de Consumerization-trend de gebruikersverwachtingen heeft veranderd; het heeft de gebruiker veeleisender gemaakt.

Een aantal belangrijke uitkomsten van het onderzoek:

Voor ruim 90 procent van de ondernemingen is of wordt mobiliteit een belangrijk focuspunt, waarbij de meerderheid vindt dat nieuwe toepassingen hierop moeten inspelen om succesvol te kunnen zijn. Echter ontbreekt het 38 procent van de respondenten aan een strategie voor de belangrijkste elementen van mobiliteit, zoals applicatieontwikkeling, -implementatie, -onderhoud en -beveiliging.

IT-organisaties hebben moeite om met hun strategie voor applicatieontwikkeling in te spelen op veranderende behoeften, zich te onderscheiden ten opzichte van concurrenten en een waardevol marktaandeel te veroveren. De meerderheid van de respondenten gaf aan het belangrijk te vinden om applicaties sneller te implementeren (78 procent), applicaties te ontwikkelen die kunnen draaien op meerdere devices (69 procent) en om de focus op een user-centric design te verhogen (68 procent).

65 procent van de ondernemingen is van mening dat een gebruiksvriendelijke interface de belangrijkste factor is voor een succesvolle applicatie.

87 procent geeft aan moeite te hebben om partners en leveranciers te vinden met de juiste ervaring voor het ontwerpen van gebruiksvriendelijke interfaces