Redactie - 12 december 2012

Cisco onderzoekt IT-lifestyle Generatie Y die niet meer zonder smartphone kan


Uit het 2012 Cisco Connected World Technology Report blijkt hoezeer ‘Generation Y’ - jonge professionals en studenten tussen 18 en 30 - gehecht is aan de smartphone, apps, sociale netwerken en het digitale leven in al zijn facetten. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat 82% van de ondervraagde jong volwassenen in Nederland regelmatig ’s morgens vroeg al z’n smartphone checkt op e-mails, social media updates, etc. Maar echt verslaafd zijn ze gelukkig niet: slechts 1 op de 6 is bang voor afkickverschijnselen als ze hun smartphone zouden kwijtraken, terwijl bijna 1 op de 10 dit juist als ‘bevrijdend’ zou ervaren.

Talent
“Dit onderzoek laat zien dat ‘Generatie Y’ leeft om verbonden te zijn en met anderen te communiceren”, zegt Michel Schaalje (foto), Technisch Directeur Cisco Nederland. “Of het nu via een smartphone, een tablet, een laptop of een ander apparaat gaat, connectiviteit is een essentieel onderdeel van het leven van studenten en jonge professionals geworden. Organisaties moeten zich daarvan bewust zijn, want dit zijn de werknemers van morgen en je moet als werkgever goed weten aan te  sluiten op de belevingswereld en de communicatiebehoeften van nieuw talent. Tegelijkertijd moeten organisaties er wel voor zorgen dat het gebruik van mobiele apparaten en social media op een verantwoorde en veilige manier gebeurt. Cisco biedt heeft oplossingen en de kennis om hier goed mee om te gaan.

Contact
Aan het derde jaarlijkse Cisco Connected World Technology Report namen 1800 studenten en jonge professionals uit 18 landen deel, waaronder Nederland. In het onderzoek werd gekeken hoe ‘Gen Y’ internet en mobiele apparaten gebruikt om in contact te blijven met de wereld om hen heen. Het rapport laat ook zien hoe er wordt gedacht over het creëren, benaderen en het beschermen van de enorme hoeveelheden data die wordt gegenereerd door smartphones, sensors, videocamera’s en andere apparaten die in verbinding staan met internet.

The Internet of Everything
Mobiele apparaten zijn echter pas het begin. Naarmate meer en meer toestellen, sensors, sportschoenen, planten, dieren en andere levende wezens een netwerkverbinding krijgen, zal het volume en het potentieel van de data die wordt gegenereerd via al die verbindingen, exponentieel toenemen. Cisco gelooft dat in de nabije toekomst mensen en ondernemingen beter gebruik zullen maken van de communicatie tussen apparaten om diensten en toepassingen te bieden en om in real-time beslissingen te kunnen nemen. In dat kader start Cisco de marketingcampagne The Internet of Everything, aldus de leverancier.

   


  

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024